مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان در پیامی به همتایان خود در کشورهای اسلامی تاکید کرد که مسلمانان جهان می‌توانند با وحدت و یکپارچگی در ماه پرفضیلت رمضان گام مهمی در راه آزادی قدس شریف بردارند.
کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور، میزان مشارکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد که طبق آن استان کهگیلویه و بویراحمد بالاترین مشارکت را از آن خود کرده است.
پس از اینکه یکی از نامزدهای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در نیشابور که به دلیل تشابه اسمی با دو نفر دیگر بر نتایج نهایی آراء اعتراض داشت بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده مقرر بر بازشماری مجدد آراء شد.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ایراداتی را نسبت به مصوبه کمیسیون اقتصادی در طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور مطرح کرد و گفت: قانون باید همه جانبه و با در نظر گرفتن شرایط حال و آینده بوده و قانون‌گذار نیز باید حکمت داشته باشد.
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا موافقت کردند که دولت تا زمان تعیین تکلیف جداول بودجه سال ۱۴۰۳ برای وصول منابع و پرداخت اعتبارات به صورت علی‌الحساب حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده اقدام کند.
زد و خورد زودهنگام اصولگرایان بر سر «یک صندلی» در پارلمان دوازدهم

امدادهای غیبی و لابی‌ها به کمک قالیباف می آیند؟

چیدمان سیاسی مجلس آینده هر طوری که باشد، به نظر نمی‌رسد امدادهای غیبی قالیباف را در این دوره مجلس نیز تنها بگذارند و اجازه دهند تا عنان مجلس دست طیف و طایفه‌ای باشد که هر روز در عالم سیاست اصولگرایان، یک دعوا و جنجال به پا می‌کنند.
جلسه علنی مجلس پس از سه هفته تعطیلی روز دوشنبه 14 اسفند ماه به دلیل حضور نداشتن بسیاری از نمایندگان برگزار نشد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: همه نمایندگانی که در مجلس یازدهم حضور دارند تا آخرین روز مسئولیت داشته و باید احساس تعهد و مسئوولیت در آنها همچنان پایدار بماند تا کارهایی که باقی مانده مجلس را به سرانجام برسانند.
رسیدگی به کلیات لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در دستور کار جلسه امروز صحن مجلس شورای اسلامی قرار داشت که پس از بیان اظهارات موافقان و مخالفان این لایحه و همچنین اظهارات نماینده دولت و نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس، کلیات این لایحه به تصویب رسید.