مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه می‌توان با کاهش تعرفه واردات خودرو، حاشیه قیمت در بازار را از بین برد، گفت: باید با مدیریت دقیق از افزایش بی ضابطه قیمت مواد اولیه داخلی موردنیاز تولید خودرو جلوگیری کرد چراکه با تحقق این مهم، بهای تمام شده تولید خودرو کم می‌شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مخالفت خود را با اینکه کسورات دانشجومعلمان به زیرساخت ها تعلق گیرد اعلام کرد و گفت: ما به دنبال قاعده‌مند کردن قوانین دانشجومعلمان هستیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جلب اهتمام دولت به مسئله کمک معیشتی به مردم هر چند دیرهنگام، ولی نشانه خوبی است و مجلس از آن استقبال می‌کند.به واقع مهم نیست این طرح به نام چه کسی قرار است به انجام برسد بلکه مهم این است که این طرح هر چه زودتر اجرایی شود و باید با اجرای سریع و دقیق این قانون، تأخیر‌های چندماهه در حمایت معیشتی از مردم را جبران کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضرورت اصلاح قانون انتخابات شوراها بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود، گفت: لازم است در این زمینه مقداری انتخابات شوراها ضابطه ‌مندتر و تخصصی‌‍تر برگزار شود تا آن تاثیر‌گذاری و نظارت و پیگیری دقیق در شوراهای شهر و روستا رخ دهد.
نماینده مردم قصر شیرین در مجلس با بیان اینکه متاسفانه معیشت مردم در گرو سیاسی‌بازی و سیاست‌زدگی برخی از مسئولان دولتی قرار گرفته است، افزود: اگر یارانه ای را مجلس برای مردم مصوب کند تورم زا است و دولت می گوید منابعی برای پرداخت نیست، اما اگر همان یارانه را دولت مصوب کند منابع وجود دارد و تورمی هم در پی ندارد!
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حادثه بندرعباس، روح قانون اساسی و وجدان عمومی مردم را جریحه دار کرد، گفت: آقای روحانی چه حقوقدانی است که اصل ۳۱ قانون اساسی را فراموش کرده است.
رئیس ستاد انتخابات کشور از احتمال ۲ روزه شدن انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد و گفت:‌ ما این پیشنهاد را می‌دهیم و اجرایی شدن آن منوط به موافقت شورای نگهبان و تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اولویت دولت باید اجرای طرح معیشتی مجلس باشد که با طی مراحل قانونی، تبدیل به قانون شده ولی در هر حال اگر دولت منابع مالی قانونی تامین طرح خود را داشته باشد، مجلس از آن استقبال می کند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

لابی صهیونیستی مانع استرداد خاوری می شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید که اگر پلیس اینترپل نتواند خاوری را به ایران برگرداند توانمندی اش زیر سوال می رود.
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح تغییرات در تشکیلات و نحوه اداره کمیسیون اصل نود برای بهبود نقش نظارتی مجلس به کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی ارائه شده است.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

ارتقای توان ملی راه شکست دشمن

هرجایی که ما توانمند شدیم و قدرت داشتیم دشمن در مقابل ما زانو زد و اگر ما قوی باشیم دشمن به خودی خود مأیوس خواهد شد. راه مأیوس سازی دشمن این است که ما با عزم جدی حرکت کنیم و مشکلات  پیش‌رو را با نگاه به ظرفیت‌های داخلی حل کنیم.
امام جمعه لواسانات ضمن بیان اینکه نظام دولتی ما دچار تمرکزگرایی شده است، تاکید کرد: بایستی با یک اقدام جهادی تمرکززدایی انجام شود و یکی از مهمترین مسائل ما، یعنی شکستن و تقسیم ۳۰ نماینده مشترک تهران و ۴ شهرستان دیگر آغاز شود.