آمریکا می‌داند ایران ثبات منطقه را حفظ کرده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: آمریکا می‌داند ایران به عنوان مقتدرترین قدرت منطقه لنگر ثبات جنوب غرب آسیا را حفظ کرده و بدون جمهوری اسلامی هیچ ثباتی در منطقه وجود نخواهد داشت.
تصویر آمریکا می‌داند ایران ثبات منطقه را حفظ کرده است

به گزارش سایت خبری پرسون، محمود عباس زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره موفقیت‌های اخیر حوزه دفاعی و هوافضای کشور گفت: حوزه دفاعی از حیث سخت‌افزار و نرم‌افزار دستاوردهای خیره‌کننده‌ای در سطح جهانی داشته است. این اقدامات افتخارآفرین منجر به تضمین امنیت کشور نیز خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه دستاوردهای حوزه دفاعی و هوافضای کشور امنیت داخلی و خارجی نظام را ضمانت می‌کند، بیان کرد: امروز کشورهای دنیا گمان می‌کنند کشوری که در دهه ۶۰ و در زمان جنگ تحمیلی سیم خاردار را برای آن تحریم کرده بودند و برای تهیه سیم خاردار به مشکل خورده بود، به سایر کشورها پهپاد صادر می‌کند.

عباس زاده مشکینی بیان کرد: فروش پهپاد را نفی یا اثبات نمی‌کنیم و درباره این موضوع حرفی نمی‌زنیم، اما این ادعای کشورهای غربی درباره جمهوری اسلامی جالب است. اینکه ایران از نیاز به سیم خاردار و عدم توانایی تأمین آ، به مرحله‌ای رسیده که می‌تواند پهپاد صادر کند بسیار قابل توجه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: حوزه هوافضا از مهم‌ترین حوزه‌های استراتژیک به شمار می‌رود و در زمینه دفاعی بسیار حائز اهمیت است. امروز ایران می‌تواند زیر زمین، روی زمین، روی سطح دریا، زیر دریا و بالاتر از جو تحرکات ویژه ای داشته باشد و این برای جهان خیره کننده است.

وی یادآور شد: البته در سایر حوزه‌ها نیز اقدامات خوبی صورت گرفته اما باید الگویی که در حوزه هوافضا و دستاوردهای دفاعی منجر به این موفقیت‌ها شده را در سایر بخش‌ها از جمله سیاست داخلی نیز اجرایی کنیم. این اقدامات باید از طریق اتکا به ظرفیت مردم، مشارکت، توان و رضایت آنها صورت بگیرد.

عباس زاده مشکینی خاطرنشان کرد: آمریکا می‌داند که ایران مقتدرترین قدرت منطقه است و لنگر ثبات جنوب غرب آسیا را حفظ کرده است. آنها می‌دانند که بدون جمهوری اسلامی هیچ ثباتی در منطقه وجود نخواهد داشت و امنیت باقی نخواهد ماند. قطعاً یکی از مؤلفه‌های کانون ثبات بودن، دستاوردهای کم نظیر جمهوری اسلامی در حوزه دفاعی است.

429410