مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس دیوان محاسبات کل کشور تاکید کرد که یکی از مهمترین راهبردهای این دیوان در دوره‌ی جدید رسیدگی به ترک فعل مسئولان است و اگر فقدان عملکرد از سوی برخی مدیران در جامعه مذموم شود، نهضت کار به راه خواهد افتاد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فرانسوی‌ها همیشه به دنبال دشمنی با ملت ایران هستند؛ بنابراین پیشنهاد آقای مکرون از روی خیر خواهی نخواهد بود.
قالیباف در نشست با دیپلمات‌ها و روسای نهادهای ایران در روسیه تاکید کرد:

تاکید بر حل ضعف‌های مدیریتی در حوزه دیپلماسی اقتصادی/ رهبری فرمودند سفر به روسیه را تاخیر نیندازید

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره تاکیدات قبلی خود به وزیر خارجه درباره لزوم تمرکزاین وزارت خانه بر حوزه اقتصادی، تاکید کرد: وزارت امور خارجه باید از ۲۰ سال پیش رویکرد خود را از نگاه سیاسی- امنیتی تغییر داده و کاملا اقتصادی- سیاسی می کرد، تا می‌توانستیم از ظرفیت های کشور برای ارتقای توان اقتصادی به خوبی استفاده کنیم.
روح الامینی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

مخالف نمایش بازی کردن برای مردم هستم+فیلم

عبدالحسین روح‌الامینی هرچند مخالف طرح شفافیت بود ولی طبق آنچه در صفحه شخصی خود اظهار کرده با شفافیت مخالف نیست و در سخنرانی خود به اینکه طرح شفافیت دارای نقایصی و معایبی هست که اگر کار کارشناسی روی آن میشد بالاترین رای را می‌آورد، اشاره کرد.
محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی به دعوت «ویچیسلاو والودین»رییس دومای دولتی روسیه عازم مسکو شد.
محمدرضا علیحسینی عباسی در گفتگو با پرسون؛

آیا انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 اجتناب ناپذیر بود؟

تاکنون روایت ها و تحلیل های بسیاری از زوایای مختلف درباره چیستی، چرایی و چگونگی وقوع انقلاب اسلامی و وضعیت سیاسی  اجتماعی منتهی به پیروزی انقلاب ارائه شده است. اما آنچه این موضوع را به واقعیت نزدیکتر می سازد؛ ارائه تحلیل فعالان و مبارزینی است که در بطن تحولات قبل و بعد از انقلاب حضور داشته و خود شاهد رویدادها و اتفاقات بوده اند.
با تاکید بر تسریع تنقیح قوانین در مجلس:

نوروزی: ۷ هزار قانون در کشور باید منسوخ شود

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به ضرورت تنقیح قوانین مازاد، گفت: مجلس دهم گام جدی در این زمینه برداشت، اما حداقل ۷ هزار قانون دیگر در کشور باید نسخ شود.
یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: آنچه که ما تاکنون از عملکرد مجلس یازدهم، شاهد بودیم این است که این مجلس به جای قانونگذاری، تبدیل به یک ستاد شبه تبلیغاتی برای انتخابات سال آینده است.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره سفر قالیباف به روسیه و پیامی که از طرف رهبر انقلاب برای رئیس جمهور فدراسیون روسیه خواهد داشت، گفت: از جزئیات نامه اطلاعی ندارم و صحیح نیست که مطرح شود.