قالیباف:

هر نوع اقدام علیه سپاه با اقدام متقابل، فوری و قاطع مجلس ایران روبه رو می شود/ آماده واکنش متقابل هستیم

رئیس مجلس گفت: مجلس به هر اقدامی که به معنای لیست گذاری سپاه در فهرست گروه های تروریستی یا تحریمی باشد، اقدام متقابل، فوری و قاطع نشان خواهد داد.
تصویر هر نوع اقدام علیه سپاه با اقدام متقابل، فوری و قاطع مجلس ایران روبه رو می شود/ آماده واکنش متقابل هستیم

به گزارش سایت خبری پرسون، رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود گفت: مردم ایران، سپاه پاسداران را بخشی از خود می داند که امنیت آن ها را تامین کرده است و در همه سختی ها این نهاد مقدس را کنار خود می بینند و این قبیل هجمه ها بیشتر باعث همبستگی اجتماعی در حمایت مردم از سپاه برای حفظ عزت و امنیت ملی کشورشان می شود.

وی در ادامه گفت: سپاه، منحصر به فردترین نهاد ضدتروریستی در جهان است که علی رغم همه حمایت های آمریکا حکومت داعش را ساقط کرد. سپاه در راه مبارزه با تروریسم، چندین نفر از جمله یکی از بزرگترین فرمانده هانش یعنی شهید سلیمانی را قربانی تروریسم دید. هر نوع اقدام علیه سپاه، از جمله تحریم یا قراردادن در لیست های موهوم، توهین به همه ملت ایران است.

رییس مجلس تصریح کرد: مجلس به هر اقدامی که به معنای لیست گذاری سپاه در فهرست گروه های تروریستی یا تحریمی باشد، اقدام متقابل، فوری و قاطع نشان خواهد داد. ما ارتش های کشورهای اروپایی در منطقه را سازمان های تروریستی شناسایی کرده و اقدامات لازم برای مقابله با آنها را در دستور کار خواهیم گذاشت.

وی افزود: ما آماده واکنش متقابل هستیم. اما از غربی ها می خواهیم خوب فکر کنند تا پنجره فرصت برای دیپلماسی بسته نشود. آنها نمی توانند از یک طرف مدعی بازبودن درهای مذاکره باشند و از طرف دیگر با بخشی از ساختار سیاسی و هویتی متعلق به مردم ایران مقابله رسمی کنند، اروپا اگر خود را نیازمند به توافقی می بیند، مسیر خود را از مخالفان توافق جدا کند.

458479