مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی:

حقوق کارگران باید با اقتصاد روز هماهنگ باشد

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق کارگران با اقتصاد روز همخوانی ندارد. حقوق کارگران با اقتصاد روز باید هماهنگ باشد. قانون کار و حقوق کارگران که چرخ صنعت و عمران کشور با زحمت آنها می چرخد باید بازنگری شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هیچ تضمینی برای گشایش‌های اقتصادی در ایران،‌ در FATF وجود ندارد و مجموع این کنوانسیون‌ها نیز همانند برجام برای ما خیری نخواهد داشت.
در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۰صورت گرفت؛

تکلیف مجلس برای شفاف سازی / مجازات حبس برای استنکاف کنندگان از قانون

نمایندگان مردم در خانه ملت، کلیه شرکتهای دولتی، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت را مکلف کردند در طول سال ۱۴۰۰ متناوباً و هر سه‌ماه یک‌بار نسبت به ثبت و به‌روزرسانی کلیه اطلاعات خود و شرکتها و مؤسسات تابعه و وابسته، نظیر اطلاعات نیروی انسانی، بودجه و صورتهای مالی در سامانه یکپارچه اطلاعات شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی غیر‌دولتی مستقر در وزارت امور اقتصادی و دارایی اقدام کنند.
‌رئیس فراکسیون مدیریت شهری‌ مجلس با بیان اینکه جامعه چهل پاره فرهنگی در حاشیه شهرها با هم در نزاع برای زنده ماندن هستند، گفت: ‌جامعه‌ای بدون هنجار در حاشیه کلانشهرها متولد شده است‌.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

پزشکان با طرح نسخه‌ الکترونیک همکاری کنند

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از استقبال مردم در خصوص استفاده از طرح نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی خبر داد و نسبت به عدم همکاری برخی پزشکان و داروخانه‌ها با این طرح انتقاد کرد.
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت کنونی توزیع کالاهای ضروری شایسته ملت ایران نیست، گفت: تقاضا دارم در نحوه توزیع کالاها تجدید نظر شده و اسباب سوءاستفاده بیگانگان را مهیا نکنید.
نماینده کاشمر در مجلس با بیان اینکه دولتمردان متخصص ایجاد التهاب و نابسامانی در بازار هستند، گفت: از ایجاد التهاب در بازار دلار چه به دست می‌آورید؟ وقتی درآمدتان با دلار و خرجتان با ریال است، قطعاً با قیمت دلار بازی می‌کنید.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بابت «کرونا» به شدت نگرانیم، تاکید کرد: دولت و ستاد ملی کرونا از 15 اسفند تا 15 فروردین سفرها را ممنوع کنند و مردم هم دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را همچنان با جدیت دنبال کنند.
نمایندگان مجلس اتهام گران کردن اینترنت از سوی آنها که در توئیت وزیر ارتباطات مطرح شده را رد کرده و معتقدند اظهارات این وزیر هجمه‌ای علیه مجلس انقلابی است و وی با این توئیت‌ها بیشتر به دنبال این است تا دیده شود.