مسببان خسارت وارده به کشور به دستگاه قضایی معرفی شوند

عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره معاهده پاریس، گفت: این معاهده مانع سرمایه‌گذاری در ساخت نیروگاه‌ها شد که با ۲۵ هزار مگاوات کمبود برق مواجه هستیم لذا باید مسببان به قوه قضائیه معرفی شوند.
تصویر مسببان خسارت وارده به کشور به دستگاه قضایی معرفی شوند

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه در اخطار قانون اساسی با استناد اصل (110) قانون اساسی و بند (13) سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی گفت: با توجه به گزارش کمیسیون اصل 90 درباره عضویت ایران در معاهده آب و هوایی پاریس چند نکته باید مورد توجه قرار گیرد، بر اساس این گزارش دولت گذشته معاهده موافقتنامه پاریس را پذیرفته و این معاهده موجب وارد شدن خساراتی به کشور شده است.

وی با بیان اینکه معاهده مذکور باعث شده که ما در مسیر ساخت نیروگاه دچار تعلل شویم، افزود: این مسئله موجب قطعی شدید برق در کشور شده ولی برخی از این افراد امروز با پروگری طلبکارانه برخورد می‌کنند در حالی که منشأ قطعی‌های برق کاملاً روشن است.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: با توجه به این معاهده در حوزه ساخت نیروگاه‌ها سرمایه‌گذاری نشد و کشور با 25 هزار مگاوات کمبود برق مواجه شد.

حجت‌الاسلام سلیمی افزود: منبع تأمین سرمایه‌گذاری برای انجام این معاهده نیز از ردیف تبصره (14) برداشته شده که این تبصره بر اساس مصوبه مجلس به موضوع دیگری اختصاص داشته؛ چرا آقایان در دولت گذشته ردیفی که مربوط به مردم و فقرا بوده را صرف چنین مواردی کرده و باید مشخص شود این پول به گلوی چه کسانی ریخته شده است.

وی تصریح کرد: کسانی که مسبب این وضعیت بوده را نباید رها کرد و متخلفان به محکمه سپرده شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه برخی بند (1) و (2) ماده (4) این موافقتنامه مغایر با بند (13) سیاست‌های کلی بوده است، اصل تصویب این موضوع نیز جای سوال جدی است که چرا با وجود اینکه در نیمه‌کار شورای نگهبان نسبت به آن ایراد گرفته اما دولت آن را اجرا کرده است.

قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به اخطار عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: کمیسیون اصل 90 وظایف قانونی خود را انجام می‌دهد و این گزارش مراحل قانونی خود را طی خواهد کرد.

منبع: مهر

463893