مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌‌ای تصریح کردند سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران، ملزم کردن طرف‌های متعاهد به لغو کامل تحریم‌ها و در عین حال با فرض ماندگاری تحریم‌ها، برنامه‌ریزی برای خنثی‌سازی تحریم‌ها، پیشرفت اقتصادی و ارتقای سطح رفاه و معیشت مردم است.
نماینده مردم اراک در مجلس:

رئیس جمهور باید از مردم عذرخواهی کند

نماینده اراک در مجلس با اشاره به کمبود مرغ و تشکیل صف‌های طولانی مردم به منظور تهیه مایحتاج روزانه‌شان از رئیس‌جمهور خواست از مردم عذرخواهی کند.
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از روند کند واکسیناسیون کرونا گفت که با توجه به ورود کشور به پیک چهارم کرونا لازم است سرعت واکسیناسیون افزایش پیدا کند که در حال حاضر مطلوب نیست.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت و سازمان انرژی اتمی مکلف است تا مطابق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریمها در خصوص برجام عمل کند و هیچ گونه مذاکره ای بین ایران و آمریکا در این مقطع صورت نخواهد گرفت.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت:عراقچی توضیحاتی در مورد روند گفت وگو ها داد و مطرح کرد در جلسه روز سه شنبه هیچ مذاکره مستقیم و غیر مستقیم بین ایران و امریکایی ها صورت نمی گیرد. ایران ایالت متحده را عضوی از برجام نمی شناسد چون خارج شده و به تعهدات خود پایبند نبوده است. در همین چهارچوب تاکید شد تا رفع کامل تحریم ها و راستی ازمایی از جانب جمهوری اسلامی، ایران به تعهدات خود باز نخواهند گشت و اجازه حضور امریکا را در مذاکرا ت نخواهد داد.
انتقاد حسینی‌کیا از گرانی کالاهای با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی:

دولت با ارز دولتی هم به بازار مرغ سامان نداد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید هرچند دولت در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۰ ادعا کرد در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت کالاهای اساسی مانند مرغ و... افزایش چشم گیری می‌یابد اما در حال حاضر با وجود تداوم ارز دولتی، قیمت مرغ در برخی مغازه‌ها به ۴۰ هزار تومان نیز رسیده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به آمریکایی‌ها، گفت: وعده کاغذی و ناقص رفع تحریم‌ها پاسخگوی ملت ایران نیست؛ مردم و مسئولان در صدایی واحد منتظر اقدامی عملی برای رفع تحریم‌ها هستند.
بررسی نابسامانی ها اخیر در کمیسیون اقتصادی مجلس؛

مرغ در مجلس!

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از نشست عصر امروز این کمیسیون درباره نابسامانی ها در بازار مرغ خبر داد.
رئیس کارگروه مقابله با تحریم‌ها در مجلس شورای اسلامی، از ارسال نامه این کارگروه به رؤسای قوا و دبیر شورایعالی امنیت ملی و تاکید بر تغییر رویکرد وزارت خارجه در پی‌گیری موضوع لغو تحریم‌ها خبر داد.
رییس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی برای تکریم ارباب رجوع خبر داد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با پرسون تاکید کرد؛

سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین به نفع کشور ایران

میرتاج الدینی گفت: واگذاری بخشهایی در سند ۲۵ ساله ایران و چین حقیقت ندارد و تفاهم نامه همکاری در زمینه های عمرانی، اقتصادی و سرمایه گذاری است.