مرحبا:

تشکیل وزارت بازرگانی به نفع کشور است

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تشکیل وزارت بازرگانی را به نفع کشور خواند و گفت که باید هرچه سریع‌تر وزارت بازرگانی احیاء شود.
تصویر تشکیل وزارت بازرگانی به نفع کشور است

به گزارش سایت خبری پرسون، غلامرضا مرحبا با اشاره به تصویب دو فوریت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تشکیل وزارت بازرگانی به نفع کشور است چرا که در حال حاضر بازرگانی داخلی و خارجی در داخل وزارت صنعت، معدن و تجارت از بین رفته است.

وی با بیان این‌که هدف از ادغام وزارت بازرگانی در وزارت صنایع و معادن یکپارچه شدن سیاست‌های صنعت و بازرگانی بود که محقق نشد، اضافه کرد: در کتابهای مدیریتی ادغام را یک روش علمی عنوان می‌کند اما به شرط آنکه چند سازمان همگن در کنار هم قرار گرفته و یکپارچه و کوچک‌تر شود و در عین حال با بهره‌وری بیشتری کار کنند اما در کشور ما فقط تعداد وزرا کم شده و چند سازمان ناهمگن کنار هم گذاشته شد، هیچ تغییری هم در ساختار اتفاق نیفتاد و هیچ چیزی عوض نشد.

این عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: با ادغام وزارت صنعت، معدن و تجارت به جای آنکه با یک وزیر متخصص کار شود چهار سازمان غیرمرتبط با یک وزیر نامتخصص کار می‌کنند و تنها معاون وزیر گذاشته شده که مثل وزیر هم اختیارات کامل ندارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بازرگانی یکی از مزیت‌های تاریخی کشورمان است، ادامه داد: قدمت وزارت بازرگانی در کشور ما به ۱۰۶ سال می‌رسد که الان از بین رفته است، همان اتفاقی که با یکپارچه سازی در وزارت کشاورزی رخ داد و موفقیت‌آمیز نبود.

مرحبا با بیان این‌که بازرگانان در کشورهای خارجی رها هستند، اضافه کرد: در خارج از کشور از بازرگانان حمایت نمی‌شود و وضعیت بازرگانی در داخل هم مناسب نیست. حال این‌که بازرگانی می‌تواند برای کشور ارزش افزوده و ثروت ایجاد کند اما آن را بسته‌ایم؛ باید هرچه سریع‌تر وزارت بازرگانی احیا شده و کارش را شروع کند.

484262