مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

به عبارت ساده‌تر، هدف اجرای بودجه در سال 1403 هم همانند سال‌ها و دوره‌های قبل صرفا تامین هزینه‌های جاری دولت بوده و در همه سال‌های گذشته بودجه‌های مصوب مربوط به سرمایه‌گذاری و توسعه ظرفیت‌ها برای تامین قسمتی از کسری بودجه جاری به مصرف رسیده، اما معیار یا فرضی برای برآورد هزینه‌های جاری ارائه نشده است.
با قانونی شدن مصوبه مجلس، از این پس سازمان بازرسی کل کشور موظف است با همکاری نهادهای امنیتی نسبت به طراحی و راه‌اندازی سامانه گزارشگران فساد اقدام کند.
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: عدم درخواست دستگاه‌ها برای تخصیص بودجه جهت اجرای احکام قانون هوای پاک باعث شده تا ما به این نقطه برسیم که برخی مدیران کشور علاقه‌ای به اجرای قانون هوای پاک ندارند
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: بخشی از ایرادات شورای نگهبانبر لایحه حجاب ناظر به اصل ۷۵ قانون اساسی یعنی بار مالی بر می‌گشت، برای رفع این مشکل رئیس مجلس شورای اسلامی مکاتبه‌ای با رئیس جمهور کرده تا دولت بار مالی را تامین کند.
انتظار می‌رود با توجه به اهمیت موضوع سلامت در کشور، شرایط به ‌گونه ‌ای فراهم شود که نمایندگان با تخصص‌های متنوع‌تری در این کمیسیون شرکت کنند. به این ترتیب می‌توان شاهد تهیه‌ی طرح‌ها و اظهارنظرهای تخصصی‌تری از سوی کمیسیون بهداشت و درمان بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی دشمن ذاتی اسلام و امت اسلامی است، گفت: ملت فلسطین برای احقاق حقوق خود از حق دفاع و مقاومت در برابر اشغالگری و تجاوز برخوردار است.