مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

دبیر ستاد انتخابات کشور درخصوص امکان تغییر حوزه انتخابیه برای داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در این زمینه یک قانون مستقل تحت عنوان «قانون تغییر حوزه انتخابیه داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی» مصوب 14 بهمن 1382 وجود دارد.
نماینده مجلس گفت: برخی از افراد در داخل کشور به عنوان ستون پنجم دشمن هستند که همکاری‌های آشکار ضد امنیت ملی آنان با دشمن باید پیگیری شده و با آنان برخورد شود.
نماینده مجلس می‌گوید: نمی‌دانم دولت در احراز صلاحیت‌ها نفوذ داشته یا خیر چراکه بنده فرد معتقدی هستم، از این‌رو نمی‌توانم بگویم دولت در نحوه احراز صلاحیت‌ها نقش داشته یا خیر.
پس از پایان بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و ارسال نتایج آن به استانداری‌ها و داوطلبان، برخی از چهره‌های ثبت نام کننده در انتخابات مجلس، از تایید یا ردصلاحیت خود خبر داده اند.
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز به بررسی طرح استفساریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی می‌پردازند.
عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای، از تعیین مصادیق تمام افعال مجرمانه‌ای که ممکن است در فضای مجازی درباره انتخابات اتفاق بیفتد در این کارگروه خبر داد.
اگر رقم هشت میلیون ایرانی خارج از میهن عزیز را معتبر بدانیم، (بیشتر نباشد، کمتر نیست) آن‌وقت چیزی حدود ده درصد جمعیت ایران مهاجر هستند. آیا این جمعیت انبوه نباید با داشتن حداقل یک کرسی در مجلس، بتوانند در روند قانونگذاری‌ها سهیم باشند؟
مردم به این علت که مجلس برآمده از انتخابات گذشته، نتیجه‌بخش نیست در آن شرکت نمی‌کنند. اگر رقابت کامل و معنادار در انتخابات نباشد و عده‌ای افراد ضعیف و‌ ناتوان یا حتی دارای مشکل فقط به دلیل ردصلاحیت افراد حزبی و توانمند و دارای برنامه وارد مجلس شوند، نتیجه همین خواهد شد که می‌بینیم.