مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

برای ارزیابی در مورد اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی رقابتی برگزار خواهد شد یا نه باید صبر کرد تا نتیجه بررسی صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان نهایی شود و بعد از این مرحله است که می توان در مورد چند و چون برگزاری انتخابات به صورت کلی بحث کرد که آیا انتخابات رقابتی است یا اینکه انتخابات به دلایل مختلف رقابتی نیست.
در سیاست‌ورزی ما، برعکس تعریف کلاسیک و آکادمیک که «عمل سیاسی» را «کنشی در جهت رفاه و آسایش جامعه» می‌داند، ما برای‌مان سیاست‌ورزی با مفهومی کاملا رادیکال معنا می‌شود و گویی همچنان در مسیر همان روش‌های چریکی دهه چهل و پنجاه گام برمی‌داریم.
دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه ۱۷۴ حوزه تک کرسی هستند و باقی حوزه ها تعدد کرسی دارند گفت: به منظور سهولت رای گیری، دو تعرفه خبرگان و مجلس به یک تعرفه تبدیل شده است. قسمت بالایی تعرفه مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی و قسمت پایینی آن مربوط به انتخابات مجلس خبرگان رهبری است و صندوق آبی متعلق به خبرگان و صندوق قرمز مربوط به مجلس شورای اسلامی است. اگر تعرفه به شکل اشتباه نوشته شود، باطل خواهد بود از طرفی عوامل اجرایی باید دقت کنند که در توزیع تعرفه کمبودی رخ ندهد.
رئیس مجلس پس از بررسی سوال رشیدی از وزیر صمت، گفت: تخصیص ارز برای واردات خودرو تبدیل به قانون شده و قطعا جلسه دیگری در صحن برای این موضوع تکرار نمی‌کنیم مگر اینکه به صورت جدی از مسیر قانونی واگذاری ارز به واردات خودرو را پیگیری کنیم.