مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

زارع‌پور گفت: در سکوهای داخلی برای تبلیغ نامزدهایی که مورد تایید صلاحیت نهایی هستند، برنامه‌ریزی‌هایی شده و یک بسته انتخاباتی در نظر گرفته می‌شود. برای هر نامزد تایید صلاحیت‌ شده یک کانال با تیک آبی در نظر گرفته شده است.
از ضرب شست قابل تکرار تا انتقام بدون سوخت و سوز ایران؛

واکنش ها به عملیات موشکی سپاه/ نمایندگان خانه ملت چه گفتند؟

نمایندگان مجلس درباره اقدام سپاه پاسداران به انهدام مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق (اربیل) و همچنین مقر تروریست‌های داعش در سوریه واکنش نشان دادند که در این گزارش می‌خوانیم.
یکی از راه‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات‌، تبیین و بیان علل مشکلات کنونی و معرفی بانیان وضع موجود به مردم است که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند«کسانی که دیروز همه امکانات کشور در اختیار آنها بود و کسانی که امروز همه امکانات مدیریتی کشور را در اختیار دارند، حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند... بلکه باید پاسخگو باشند!».
مصوبات روزهای گذشته کمیسیون تلفیق در بخش هدفمندی یارانه‌ها، حقوق و دستمزد و یارانه نانوایی‌ها به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد اعضای کمیسیون تلفیق تنها به فکر دستاوردسازی‌های مقطعی برای رأی آوردن مجددشان در حوزه انتخابیه‌ خود هستند و اساساً به فکر تأمین بودجه این هزینه‌تراشی‌ها در سال آتی نیستند.
رشیدی‌کوچی تصریح کرد: آقای علی‌آبادی می‌گوید من ماشینم را برقی کردم. گفتم آقای علی‌آبادی به من بگو چکار کردی که ماشینت برقی شده است!؟ گفت چند تا باطری به آن وصل کردم و... . به او گفتم به این خودرو می‌گویند هیبریدی؛ برقی نیست.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به داغ شدن فضای وعده‌های انتخاباتی، گفت: نامزد‌ها در تبلیغات خود از وعده‌های خلاف واقع که در چارچوب اختیارات و قانون نمی‌باشد پرهیز کنند.
حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه دشمنان همواره به دنبال این هستند که مردم را از حضور در انتخابات و تعیین سرنوشت خود نا امید کنند، گفت: لذا نامزدها و مسئولان باید به مردم امیدواری دهند و طوری عمل کنند تا زمینه حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای فراهم شود.
با موافقت کمیسیون تلفیق بودجه؛

حقوق خدمتگزاران مدارس ترمیم می شود

عضو کمیسیون تلفیق بودجه از ترمیم حقوق دریافتی خدمتگزاران مدارس و کارمندان وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مطمئن باشید من به عنوان یک خدمتگزار در مجلس اعلام می‌کنم که کارنامه مجلس در حوزه قانونگذاری قابل دفاع و قابل قبول بوده و همان‌گونه که مقام معظم رهبری در بیانات خود فرمودند این مجلس انقلابی است.
وقتی حداقل حقوق ده میلیون تومان است آیا ۷۰ میلیون حقوق نجومی نیست؟ در کشور‌های معمول دنیا و حتی کشور‌های پیشرفته صنعتی، جایی را می‌توان مثال آورد که این همه فاصله بین کف و سقف حقوق در دستگاه اجرایی آن باشد؟
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جریان برجام، روس‌ها بیشترین کارشکنی را کردند، زیرا خواستند ما درگیر تحریم و مشکلات بسیار شویم که چاره‌ای جز ارتباط با آن‌ها نداشته باشیم و هر آنچه می‌خواهند را به ما تحمیل کنند.
آنچه مسلم است اینکه مردم باید به حضور در انتخابات ترغیب و تشویق شوند و موانع حضور آنها برطرف شود و هم دستگاه های مختلف که اتفاقا مورد خطاب مقام معظم رهبری هم قرار دارند تمهیدات لازم را هر چه که هست برای حضور مردم انجام دهند.
عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: طرح سوت‌زنی تلاش دارد کشف مفاسد اقتصادی را تسهیل کند و می‌تواند موجب کاهش فساد اقتصادی شود و بر اساس آن افشاگران فساد مورد حمایت قانون هستند.