مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به کاهش ۵ واحد درصدی مالیات بر عملکرد بنگاه‌های اقتصادی در سال ۱۴۰۰ گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری دولت آینده، ۲۰ درصد مالیات بر عملکرد بنگاه‌های اقتصادی را نیز با جایگزینی پایه‌های مالیاتی جدید کاهش دهیم.
نماینده مردم مشهد در مجلس و عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا در واکنش به مسافرت بسیاری از مردم به ارمنستان جهت دریافت واکسن کرونا تاکید کرد: برای کشوری که خودش از دانش فنی در حوزه واکسیناسیون بهره‌مند است و توانایی تولید واکسن را دارد، خجالت‌آور است که مردمش برای دریافت واکسن به دبی، ارمنستان و ترکیه بروند.
در نشست کمیته دارو و غذا کمیسیون بهداشت مجلس:

آیین نامه جدید تاسیس داروخانه ها، گامی رو به جلو است

در دومین نشست بررسی آیین‌نامه جدید تاسیس داروخانه‌ها تاکید شد که در فرصت باقی مانده از دولت تدوین ضابطه و ویرایش آیین نامه جدید با لحاظ نظر ذینفعان مختلف مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد که با اتمام مهلت قانونی طرف غربی برای رفع تحریم ها اطلاعات دوربین های آنلاین تاسیسات هسته ای در اختیار آژانس بین المللی قرار نمی گیرد.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد:بر اساس سیاست های کلانی که نظام جمهوری اسلامی دارد و فرمایشات مقام معظم رهبری، ایران دنبال سلاح هسته ای نیست و نمی خواهد چنین سلاحی تولید و داشته باشد، در مقابل تلاش دارد در راستای توسعه پزشکی، کشاورزی، صنعتی از توان هسته ای بهره ببرد.
هیچ کس از مردم انتظار زندگی گاندی‌وار نداشت. می‌خواستند مردم مثل شیوخ عرب زندگی کنند. چون رئیس جمهوری که از جنس آنها نبود در راس قدرت بود.
رضوانی در گفت‌و‌گو با پرسون تأکید کرد؛

نقش و اهمیت انتخاب وزیر صمت در دولت جدید

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیسی باید بلافاصله بعد از تشکیل کابینه، آثاری از اعمال مدیریت صحیح و جهادی را به مردم نشان دهد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه علوم انسانی را باید به جایگاه اصلی خود برگرداند، گفت: اگر متن دانشگاه‌ها را اسلامی نکردیم بقیه کارهایی که انجام می‌دهیم کارهای فرعی است و این کارخانه محصولش انسان‌های با تراز انقلاب اسلامی نخواهد بود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از فرار مالیاتی به میزان 50 درصد درآمدهای مالیاتی و 370 هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی، از وجود 800 میلیون حساب بانکی با سرانه هر ایرانی 10 حساب خبر داد و گفت: متأسفانه 4 میلیون پوز فعال بدون پرونده مالیاتی داریم.
نماینده مردم چابهار در مجلس ضمن تشریح وضعیت شیوع کرونا، کم آبی و قطعی مکرر برق در استان سیستان و بلوچستان از دیدارش با رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد و از وزیر بهداشت خواست تا به سیستان و بلوچستان سفر کند.
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز با کمبود حدود ۱۰ هزارمگابایتی برای پاسخگویی به نیاز زندگی روزمره مردم مواجه هستیم و راهی جز افزایش تولید نداریم.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجایی که دولت در این هشت سال تمام تخم‌مرغ‌ها را در سبد مذاکره و برجام گذاشت، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها مدام به کشورمان نارو زدند.
نماینده اهواز در مجلس یازدهم گفت: متاسفانه با یک دوربین صداوسیما می‌رویم دو تا مرکز بهداشتی یا تزریق واکسن را نشان می‌دهیم و می‌گوییم همه چیز خوب است، اما الان آن چیزی که واقعیت کف جامعه است این است که خیلی از این عزیزان اکنون مستاصل شدند و عملا کار با یک برنامه خاصی پیش نرفته است. قطع به یقین باید عزیزان تلاش بیشتری برای واکسیناسیون انجام دهند.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: هیچ فردی، حق و سهمی از دولت آینده ندارد و سهم ما فقط این است که از دولت حمایت کنیم تا بتواند موفق شود و مشکلات مردم را حل کند.

عسگری، نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اگر دستگاهی در انجام وظایف خود کوتاهی کند به قوه قضائیه معرفی خواهد شد و به احتمال زیاد در دو هفته آینده با تثبیت نرخ نهاده‌ها، قیمت‌ها را کنترل کنیم.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: به‌رغم اینکه در ایام سرکشی به حوزه‌های انتخابیه هستیم، به دلیل اهمیت موضوع خاموشی‌ها، روز چهارشنبه هفته جاری جلسه‌ای با معاونان وزیر نیرو، مدیرعامل توانیر و معاون وزیر در حوزه آب خواهیم داشت.