مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

به منظور شرکت در مراسم تحلیف دولت سیزدهم؛

وزیر امور خارجه کویت وارد تهران شد

دقایقی پیش وزیر امور خارجه کویت به منظور شرکت در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری کشورمان وارد فرودگاه مهرآباد شد.
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان ضمن تاکید بر دلجویی خبرنگاران وعکاسان گفت: باید اداره کل گمرک هرمزگان در بیاینیه ای رسمی عذرخواهی خود را از اهانت به جامعه رسانه ای هرمزگان اعلام کند و هیچ گونه انکار و سهل انگاری مورد قبول مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس نیست.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه درتمام کشورهای دنیا فضای رسانه‌ای خود را مدیریت می‌کنند، تصریح کرد: استفاده از فرصت‌های رسانه و مقابله با تهدیدهای آن نیازمند یک اقدام جهادی با ریسک پذیری بالاست که قطعاً مجلس با ذات نظارتی خود به این موضوع ورود خواهد کردو همه دستگاه‌ها را پاسخگوتر خواهد کرد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دولت روحانی را مقصر اصلی به نتیجه نرسیدن برجام دانست وگفت: اگر هدایت‌های رهبر معظم انقلاب نبود، خسارت‌های برجام بیشتر می‌شد.
یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی نمایندگان با بازشدن یک فضای جدید، با رایزنی به دنبال کسب جایگاه برای خود می‌باشند که این موضوع به صورت اخلاقی زشت است، ضمن این که ترک مجلس برای حضور در دولت در قاموس جمهوری اسلامی نیز تعریف نشده است.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از اجرای مستمر همسان‌سازی دائمی حقوق بازنشستگان درپی تامین منابع مالی پایدار خبر داد.
موسوی با تاکید بر لزوم تسریع آغاز به کار دولت بیان کرد؛

آمادگی مجلس برای بررسی وزرای پیشنهادی به صورت ۳ شیفته

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به تاکید رهبری مبنی بر تسریع در تشکیل دولت گفت: مجلس آمادگی دارد به محض دریافت اسامی وزرای پیشنهادی روزانه در ۲ یا ۳ شیفت کاری برنامه آن ها را بررسی و جلسات رای اعتماد را برگزار کند تا دولت جدید بتواند هرچه زودتر مستقر شده و اقدامات خود برای حل مشکلات مردم را سریعتر آغاز کند.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌و‌گو با پرسون مطرح کرد؛

بیکاری و گرسنگی دلیل اصلی عدم توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در سیستان و بلوچستان معضل آب وجود دارد. وقتی یک خانواده چند روز نمی‌تواند شست‌و‌شوی ظرف های خود را انجام دهد؛ چگونه می‌توان انتظار رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از آنها داشت؟
در پی برگزاری مراسم تحلیف رییس جمهور سیزدهم در مجلس شورای اسلامی به دلیل اهمیت ویژه حضور مقامات مختلف کشوری و بین‌المللی تمهیدات ترافیکی از سوی پلیس راهور صورت گرفته که رییس پلیس راهور ناجا به تشریح آن پرداخته است .
رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به لایحه دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: در این لایحه نگرانی هایی وجود دارد. برخی نمایندگان در مجلس دارند ساز مخالف می‌زنند و دست اندازی می‌کنند. برخی نمایندگان‌ باید تفکر خودشان را تغییر دهند.
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر نظارت شایسته در حوزه گرانفروشی مصالح ساختمانی گفت: تفاوت فاحش قیمت مصالح ساختمانی در بازار با قیمت تمام شده در درب کارخانه قابل قبول نیست.
نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: مدیرعامل شرکت ملی نفت برای ارائه توضیح درباره خط لوله گوره جاسک و سؤالات و ابهاماتی که در این پروژه وجود دارد هفته آینده در کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90 مجلس حاضر می‌شود.
عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه سؤال از وزرا که مربوط به عملکرد وزارتخانه‌هاست با روی کار آمدن دولت سیزدهم از دستور کار مجلس خارج نخواهد شد، گفت: وزرای دولت جدید برای پاسخ به این سؤال باید در مجلس حاضر شوند.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: جبران غفلت‌ها و خطاهای دولت گذشته، بویژه احیای رابطه دولت بامردم، نیازمند عزم ملی، اولویت گذاری، برنامه محوری و بهره‌مندی از شایستگان است.
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس ضمن تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب هیچ‌گاه رابطه با کشورهای دنیا را نفی نکرده‌اند، گفت: آمریکایی‌ها در ادوار مختلف از پشت به ما خنجر زدند، به روابط با ایران وفادار نبودند و هیچ‌گاه منافع ملت ایران مدنظرشان نبوده است.
علی مطهری خطاب به رئیسی:

شرط دست بوسی را از کجا آوردید؟

نایب رئیس پیشین مجلس در توییتر نوشت: دست بوسی شائبه تملق و چاپلوسی دارد و حریت و استقلال رأی افراد را مخدوش می‌کند.