مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امنیت اجتماعی شهرها و محله‌ها مرهون نقش‌آفرینی پلیس است ابراز امیدواری که نیروی انتظامی بتواند مشارکت‌های مردم را جلب کند و به شعار خود یعنی «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» جامه عمل بپوشاند.
زنگنه در صحن علنی خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه؛

آقای میرکاظمی؛ احکام بر زمین مانده قانون بودجه 1400 را به سرانجام برسانید

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرگونه تغییر در احکام بودجه باید به صورت متمم به مجلس ارائه شود بر ضرورت عملیاتی کردن احکام بر زمین مانده بودجه ۱۴۰۰ تأکید کرد.
کمیسیون اجتماعی مجلس دستور کار جلسات هفته آتی خود را اعلام کرد که یکی از آنها دعوت از رئیس صدا و سیما برای حضور در این کمیسیون است.
اصل ۸۶ قانون اساسی می‌گوید که «نمایندگان مجلس در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهارنظر و رای خود کاملاً آزاد هستند و نمی‌توان آنها را به‌سبب نظراتی که در مجلس اظهار کرده‌اند یا آرایی که در مقام ایفای وظایف نمایندگی خود داده‌اند تعقیب یا توقیف کرد.» این اصل ناظر به مصونیت قضائی نماینده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی ‏کسب مدال طلا توسط محمدهادی ساروی و علی‌اکبر یوسفی در مسابقات جهانی کشتی فرنگی را تبریک گفت و برای سایر کشتی‌گیران ایرانی درمسابقات فردا آرزوی موفقیت کرد.
کمی بیش از دو ماه از رفتن حسن روحانی از پاستور گذشته و تقریبا در تمام این روزها خبری از او منتشر نشده است. حتی از عضویتش به‌عنوان عضو حقوقی در مجمع تشخیص مصلحت نظام که بنا بر روال، مقام معظم رهبری برای رؤسای جمهور پیشین حکم می‌زنند نیز خبری نیست. پیام تبریک روحانی به تیم ملی کشتی آزاد و قبل از آن پیام تسلیتش برای درگذشت علامه حسن‌زاده‌آملی، خبرهای رسمی از او است که در چند روز گذشته منتشر شده است.
نماینده تهران در مجلس با تأکید بر اینکه تنها الگوی موفقیت ما همان موفقیت پیروزی انقلاب و دوران دهه اول دفاع مقدس بوده است، گفت: در اداره کشور و حل مشکلات مردم هر راه دیگری جز الگوی دفاع مقدس برویم، بی راهه رفتن است.
نماینده مردم تهران در مجلس در واکنش به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف و اعتراف وی به اشتباه در برجام می‌گوید: آقای ظریف لااقل الان که فرصت دارید یک بار برجام و ضمائم آن را بخوانید.
توانایی مجلس در تصویب قوانین مشکل‌گشا یا نظارت موثر بر سازمان‌های دولتی که در حیطه وظایف ذاتی این نهاد است و اهرم‌های مفید و قدرتمند در رفع موانع رشد و ترقی کشور، بر هیچ‌کس پوشیده نیست. قطعا توانایی تخصصی مجلس از انتخاب و حضور نمایندگان خبره و مجرب سرچشمه می‌گیرد. نظارت بر امور جاری و خدمات ذاتی سازمان‌ها، پرسش و تذکر و در صورت نیاز استیضاح، قدرت قانونی مجلس را تضمین کرده و پا بر جا نگاه می‌دارد.