مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس یازدهم مصوب کردیم که صورت‌های مالی شرکت های دولتی شفاف شود و در همین راستا صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی منتشر شد و با این اتفاق ۲۴درصد اقتصاد کشور شفاف شد.
انتخابات در ایران به معنای «هر نفر یک رأی» است. چیزی که در بسیاری از کشورهای جهان، از جمله برخی کشورهای حوزه خلیج‌فارس و همچنین آمریکا اصلا معنایی ندارد. مسئله انتخابات از بدو تشکیل نظام جمهوری اسلامی مورد توجه مسئولان کشور قرار داشته و تا به امروز که 45 سال از تشکیل آن می‌گذرد، دوره‌ای را نمی‌توان یافت که در آن انتخابات به بهانه‌ای نظیر اختلافات سیاسی، ناآرامی‌های داخلی و حتی تهاجم نظامی دشمن بیگانه تعطیل شده باشد.
متأسفانه در بیشتر دولت‌ها روحیه پنهان‌کاری و خودداری از مطرح ساختن کارشکنی‌ها و بی‌اطلاع نگهداشتن مردم از جریان‌های پشت ‌پرده به صورت یک اصل قطعی درآمد که مشکلات زیادی برای کشور و نظام به وجود آورد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تشریح عملکرد مجلس یازدهم گفت که از ۲۱ وعده‌ای انتخاباتی در سال ۹۸ برای قانون‌گذاری، ۱۹ وعده را به همراه نمایندگان به سرانجام رسانده ایم و ۲ وعده قانونی تقویت هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان و تقویت جایگاه اقتصادی وزارت خارجه قانونی باقی مانده که پیگیری می‌کنیم.
رئیس کمیته حقوق و دستمزد مجلس بیان کرد: ۲۰ درصد افزایش حقوق سال آینده به این صورت تقسیم می‌شود که ۱/۵ میلیون تومان ثابت و ۱۰ درصد هم به همه افزوده خواهد شد.
معاون بانوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: در این دوره از انتخابات، فرآیندی مجزا جهت بررسی نگاه‌ و رویکرد کاندیداهای زن نسبت به حوزه زنان و خانواده اختصاص یافته است.
عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت: عده‌ای هستند در این کشور که به بهانه کمبود فضای آموزشی و نبود زیرساخت می‌خواهند جلوی افزایش ظرفیت پزشکی را بگیرند. در حال حاضر رباط کریم و بهارستان که جز شهرستان‌های تهران محسوب می‌شوند بیمارستان‌های ما فاقد پزشک است، چطور وزارت بهداشت اعلام می کند که فضا برای آموزش دانشجویانی که بر اساس این قانون جذب می شوند را ندارد؟
رهبر معظم انفلاب «بیان صریح حقایق»‌، «توجّه به دنیای مردم و آینده کشور» را از جمله شاخص‌های خواص شتاب دهنده برشمردند. اینها همه از جمله شاخص‌هایی است که ملت ایران دارد و نمایندگان این ملت نیز باید داشته باشند تا بتوانند شتاب‌دهنده دولت و جامعه باشند و مجلس آینده را به «مجلس شتاب‌دهنده» برای حل مشکلات کشور تبدیل کنند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان، لایحه دو فوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و کولبری و ملوانی و ایجاد اشتغال پایدار مرز نشینان را اصلاح کردند.