مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی، گفت: پرداختن به یک سری موضوعات مثل نظارت بر رفتار نمایندگان، شفافیت آراء و طرح صیانت و این‌ها به نظر من نسبت به مشکلات اقتصادی و معیشتی و زندگی روزمره مردم، این‌ها فانتزی و درجه چندم است..
نماینده آستارا گفت: خط قرمز اصلی ما در منع واردات لوازم خانگی از کره حمایت از مصرف ‌کننده است و تولیدکنندگان لوازم خانگی در کشور بدانند که اگر این موضوع دچار خدشه شود با آنها مقابله خواهیم کرد.
در دفاع از مظلومیت یک نماینده:

نماینده به چه زبانی بگوید؛ کار من نیست!

در این یادداشت سعی میشود تلنگری به کسانی زده شود که پیش از تایید صحت و سقم یک موضوع به هر شکل درصدد بازنشر و تخریب بر می آیند و بی آنکه بدانند موضوعی که آن را بازنشر میکند؛ صحت دارد یا ندارد!
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: عدم تصویب طرح شفافیت آراء نمایندگان نکته منفی در عملکرد مجلس محسوب خواهد شد، گرچه در صورت عدم همراهی یک سوم نمایندگان نیز این طرح تصویب نمی‌شود، اما مردم عملا آن را به پای مجلس می‌نویسند.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس توضیح داد: تصمیم گیری نهایی مجلس و دولت درباره میزان افزایش حقوق، اسفند ماه گرفته می شود. آن زمان وضعیت اجتماعی، اقتصادی، معیشتی و تورمی مشخص شده و مطابق با آن درباره میزان افزایش حقوق تصمیم گیری می شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سیرۀ پیامبر اعظم وحدت و اتحاد میان امت اسلام از هر رنگ ونژاد و قبیله‌ای است و امروز ما نیز با تأسی از همین روش گرد هم آمده ایم تا بتوانیم پیام وحدت و برادری را به آحاد مسلمانان جهان منتقل کنیم و گامی در جهت تشکیل امت واحدۀ اسلامی برداریم.
نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از اجباری بودن استفاده از کتاب‌های کمک درسی گفت:وزارت آموزش و پرورش چندین بار اعلام کرده که اجباری در استفاده از کتاب‌‌‌‌‎های کمک درسی برای مدارس وجود ندارد.
با اشاره به انتشار کلیپ سیلی خوردن استاندار آذربایجان شرقی؛

آقای استاندار قربانی خصومت شخصی شد!

نماینده مردم مراغه در مجلس با اشاره به انتشار کلیپ سیلی خوردن استاندار آذربایجان شرقی، گفت: قطعاً انگیزه این فرد، خصومت شخصی بوده است و ربطی به انتصاب استاندار و یا حتی سخنان وی نداشته، چرا که اساساً در بدو ورود استاندار و آغاز سخنان وی اقدام به چنین حرکت می کند.
در نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی عنوان شد؛

درخواست بذرپاش برای جامعه مستضعف کشور

رییس کل دیوان محاسبات کشور در نامه به رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر لزوم اهتمام بیش از پیش بانک مرکزی به ارائه تسهیلات ارزان قیمت زمین و مسکن، توجه ویژه نظام بانکی برای ساخت یا خرید حداقل ۱۵۰ هزار واحد مسکونی جهت اقشار مستضعف را خواستار شد.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه با شرایط موجود موج ششم کرونا حتما در راه است، گفت: به خاطر مسافرت‌هایی که در هفته‌های اخیر بوده، همچنین مخالفت و مقاومت برخی با اجباری بودن واکسیناسیون شاهد افزایش 100 درصدی آمار بستری در مراکز درمانی هستیم.
عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به تخریب مجلس یازدهم گفت: اصلاح‌طلبان مخالف روشن شدن ابعاد تخلفات دولت تدبیر و همچنین مبارزه با فساد هستند زیرا آینده سیاسی آنها به خطر می‌افتد.
عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی گفت: به هیچ عنوان اجازه فیلترینگ و یا کاهش سرعت اینترنت را نخواهیم داد، اگر چنین مصوبه‌ای داشته باشیم از حضور در این کمیسیون انصراف خواهم داد.

نائب رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس در گفت و گو با پرسون:

اولویت اصلی ما تأمین مالی بخش تولید و زیرساخت‌ها است

در طرح ارائه شده توسط کمیسیون جهش تولید بیشتر به دنبال بحث تأمین مالی تولید هستیم. در بخش‌های دیگر دوستان دیگر ما کارهایی را انجام داده‌اند به عنوان مثال روی بحث جلوگیری از واردات کارهایی در دولت انجام شده است. بنا بر این است که در این فرصت کوتاه راجع به راه‌های تأمین مالی بخش تولید و توسعه زیرساخت‌ها صحبت کنیم.
آیت الله صافی گلپایگانی:

قهر بودن با بسیاری از کشورها صحیح نیست

آیت الله صافی گلپایگانی بیان کرد: این که با بسیاری از کشورها قهر باشیم صحیح نیست و به ضرر مردم عزیزمان است. شما باید با عقلانیت و تعامل سازنده، حقوق ملت را احقاق کنید. امروز یکی از راه‌های اصلاح امور این است که با حفظ منافع کشور و با عزّت، با جهان در ارتباط باشیم که خیلی از مشکلات برطرف خواهد شد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانونی در حوزه جمعیت و خانواده، اشتغال عمومی و رفع موانع اشتغال در مجلس، عنوان کرد: در حوزه سیاست خارجی نیز قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها تصویب شد.