مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نمایندگان مجلس با کلیات لایحه‌ای مخالفت کردند که در صورت تصویب آن به نیروی انتظامی اجازه داده می‌شد از سربازان وظیفه یا افسران کادر برای صدور قبض جریمه راهنمایی و رانندگی استفاده کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم فکر نکنند که دولت برای جبران کسری بودجه و کسب درآمد، محدودیت تردد شبانه را اعمال می کند.این محدودیت ها به منظور به حداقل رساندن شب نشینی ها و حفظ سلامت مردم گرفته شده است.
اللهیان در تذکری به وزیر اقتصاد درباره حل مشکل بیمه درمان ناباروری بیان کرد؛

حسرت فرزندآوری 3.5 میلیون زوج نابارور

نماینده مردم تهران در مجلس طی تذکری به وزیر بهداشت و درمان عنوان کرد که متأسفانه 3.5 میلیون زوج نابارور همچنان به دلیل هزینه‌های بالای درمان ناباروری، آرزوی مادر شدن و پدر شدن به دلشان مانده است.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم باید در مذاکرات آینده به طور جدی حقوق ملت ایران را پیگیری کند و نباید اشتباهاتی که در دولت سابق انجام شد، تکرار شود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قیر حواله‌ای تا شنبه هفته آینده در اختیار دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت راه و شهرسازی، سازمان نوسازی مدارس و سازمان شهرداری‌ها قرار می‌گیرد.
بالاخره طرح «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» از تصویب نهایی شورای نگهبان گذشت و برخی اصولگرایان اظهار امیدواری کردند که با این طرح شاهد وفور جمعیت باشیم و حتی منتظر ۴ یا ۵ فرزند نیز هستند. طرحی که ۷۴ ماده و ده‌ها بند و تبصره دارد.
روز چهارشنبه گذشته همکاران من در مجلس به طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان رای ندادند .دلیل اصلی مخالفان طرح صدر ماده یک بود که میگوید《نمایندگان ملزم به رعایت شوُو‌ن نمایندگی هستند و شأن نمایندگی بدین معناست که افعال، گفتار و نوشتار نماینده در داخل و خارج از مجلس اعم از حضور ی و مجازی نباید مغایر با قانون ، موازین شرع ، اخلاق حسنه و اقتضاء جایگاه نمایندگی باشد》
نماینده مجلس درباره موانع مقابل قانون کسب اموال نامشروع توسط برخی مسئولین توضیحاتی ارائه کرد و گفت: با رویکرد جدید قوه قضائیه می‌توانیم منتظر خبرهای خوشی در این زمینه باشیم.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه متأسفانه دلالان در بازار ماهی به سود هنگفتی رسیده‌اند گفت: میزان تولید ماهی بیش از نیاز داخلی بوده و پیش‌تر مشکل صادرات داشتیم و مشخص نیست چرا قیمت قزل‌آلا به 100 هزار تومان رسیده است.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: باید منافع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات تأمین شود و کشورهای غربی و آمریکا باید تضامین لازم را دهند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: عدم الحاق ایران به FATF هیچ تاثیری در دادوستدهای بین‌المللی کشورمان ندارد و ضرورتی ندارد ما این تعهدات را بپذیریم.
پاسخ وزرای علوم، تعاون، بهداشت، راه به 32 سوال نمایندگان مجلس، نشست مشترک اعضای کمیسیون‌های مجلس با رئیس قوه قضائیه، معاون اول رئیس جمهور و وزیر دفاع و بررسی قیر با حضور وزیر نفت و راه بخشی از دستور کارهای هفته جاری وکلای ملت است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: اگر نظر وزارت اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام شود؛ ظرف دو هفته می‌توان این طرح را در صحن مجلس به تصویب رساند و بعد از آن تأیید شورای نگهبان گرفته شود و به راحتی می‌توان ظرف یکی دو ماه آینده این طرح را نهایی کرد.