مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون با رئیس مجلس گفت: : رئیس مجلس از برخی کم دقتی‌ها در اجرای برخی مصوبات مجلس از جمله برخی تبصره‌های بودجه ۱۴۰۰ انتقاد نموده و از کمیسیون‌های تخصصی خواست که در قبال اینگونه رفتار‌ها از جایگاه نظارتی مجلس به شایستگی استفاده کنند و از مجریان امر بموقع توضیح بخواهند.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رئیس‌‌جمهور سابق به بهانه کرونا از پشت شیشه خدمت می‌کرد، اما رئیسی و مدیران‌اش در کف میدان حضور دارند. ضمن این که وزرا هر دوشنبه نیز در جلسات نمایندگان شرکت می‌کنند.
قالیباف در تذکر صریح درباره بازار سرمایه عنوان کرد؛

آقای عشقی؛ به موضوع روابط و رانت های اطلاعاتی در بورس ورود کنید!

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما از سازمان بورس و آقای عشقی توقع داریم، به بحث نظارت و کنترل و روابط و رانت های اطلاعاتی که موجب می شود عده ای در بورس بهره مند شوند و عده ای آسیب ببینند ورود کند، این موضوع مستقیم به مدیریت بورس و نظارت و کنترل ذاتی مرتبط است.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه اقتصاد و بورس عشقی اداره می‌شود، گفت: باید مشخص شود جلساتی که در مجلس برگزار می‌شود چه خروجی دارد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی و بانک‌های واگذار شده بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی موافقت کردند.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گزارش این کمیسیون از استنکاف حسن روحانی و سازمان برنامه و بودجه از اجرای قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی را قرائت کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بازار بورس در کشور ما بازار مستقلی نیست و تحت تأثیر سیاست های اقتصادی دولت در بازار پول و سرمایه است، تا سیاست‌های دولت اصلاح نشود، مشکلات بازار بورس حل نمی‌شود.
رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید به صورت مشخص اعلام کند که چه برنامه‌هایی در حوزه اقتصادی دارد و باید بسته‌های اقتصادی خود را روشن کند.
«طرح‌های مجلس، سفارش از بیرون است و با مشورت خارج از مجلس تهیه می‌شوند»؛ ادعایی که از ابتدای روی‌کار‌آمدن مجلس یازدهم، بارها به انحای مختلف به گوش رسیده و اکنون یک نماینده مجلس توضیح داده که طرح نظارت بر رفتار نمایندگان نیز سفارشی از بیرون مجلس بوده است؛ گویی نمایندگان اختیار کاملی در تدوین و تهیه آن نداشته و تحت تأثیر مشورت‌های اجباری خارج از بهارستان، آن را نهایی کرده‌اند.
نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بر اساس اسناد خزانه از مهرماه تاکنون ۸ هزار میلیارد تومان اوراق توسط دولت به فروش رسیده و دولت در مورد انتشار اوراق گزارش دروغ ندهد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سرمایه مردم طی یک سال گذشته در بازار سرمایه دود شد، گفت: تاکنون هیچ اقدام جدی برای جلوگیری از ضرر طبقات پایین و مستضعف و متوسط که به دولت اعتماد کردند صورت نگرفته است.
آزادی خواه با اشاره به گزارش وزیر اقتصاد درباره بازار بورس؛

مقایسه بازار سرمایه با سایر بازارها دردی از مردم دوا نمی کند/ نظام مدیریتی مشکل دارد!

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: مقایسه بازار سرمایه با بازار خودرو، طلا، سکه و مسکن قیاسی مع الفارغ است و اینکه وزیر محترم آن را نسبت به سایر بازارها سودآورتر می خواند صحیح نیست و دردی از مردم دوا نمی کند.
مجلس یازدهمی‌ها نه‌تنها اصراری به بهبود چهره خود نزد افکارِعمومی ندارند که تلاش می‌کنند خودشان را از چشم مردم بیندازند. رفتار این دوره پارلمان، نمی‌تواند فارغ از جایگاه و نقش مردمی آن تحلیل شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بیش از یک دهه رشد اقتصادی نزدیک به صفر و تورم بی سابقه مزمن بخش عمده بنگاه‌های اقتصادی را با چالش تأمین مالی مواجه کردکه موجب زیان و خشم بخش مهمی از سهامداران خرد و تازه وارد به این بازار بود
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی برای انقلاب هم خون داد هم خون دل خورد، گفت: فکر و روح شهید سلیمانی برای مردم و انقلاب می تپید و مسئولان باید منش و مکتب شهید سلیمانی را سرلوحه کار خود قرار دهند.