مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

معاون نظارت معاونت پارلمانی رئیس جمهور:

مخالفتی با گزینه وزارت آموزش و پرورش در مجلس نشد

معاون نظارت معاونت پارلمانی رئیس جمهور گفت: حدس ما این است که محصول جمع بندی کمیسون آموزش مجلس نسبت به وزیر آموزش و پرورش مثبت خواهد بود.
برای نخستین‌بار قانونی را برای حمایت از فرزندآوری در اختیار داریم که با تاخیر هفت ساله از سیاست‌های کلی جمعیت تصویب شده و با رویکرد تخصیص مشوق‌های اقتصادی درصدد اعطای تسهیلات مالی برای افزایش فرزندآوری زوجین ایرانی است.
در پیام‌های جداگانه‌ای صورت گرفت؛

پیام تبریک قالیباف به مناسبت فرا رسیدن روز ملی ۸ کشور

رییس مجلس شورای اسلامی در پیام‌هایی جداگانه به روسای مجالس کشورهای الجزایر، عمان، لبنان، کامبوج، لتونی، آلبانی، آنگولا و موریتانی فرارسیدن روز ملی این کشورها را تبریک گفت.
‌طرح صیانت از حقوق کاربران، تأکید بر مصوبه محرمانگی اموال مسئولان، اصلاح قانون انتخابات شوراها و حالا ایده جرم‌انگاری دوچرخه‌سواری زنان. طرح‌ها و ایده‌هایی علیه آزادی و شفافیت و در راستای محدودسازی حقوق شهروندی مردم هستند. همه اینها چه در حد طرح اولیه یا ایده بیان‌شده از زبان یک نماینده و چه در دست بررسی و تصویب در کمیسیون‌ها و صحن، نه صرفا بخشی از کارنامه یک سال و اندی مجلس یازدهم بلکه نمادی از روح و نگرش کلی حاکم بر مجلس اصولگرایان است.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مدیریت تعارض منافع از انتصاب اقوام مدیران در سمت‌های مدیریتی زیرمجموعه آن‌ها ممانعت به عمل می‌آورد و برای این موضوع جرم‌انگاری کرده و محدودیت‌هایی را در این زمینه ایجاد کرده است.
نمایندگان در صحن علنی با کلیات طرح الحاق یک تبصره به ماده(۶۳) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران موافقت کردند.
نامش را گذاشتند «سه شنبه‌های نظارتی مجلس» و تاکید دارند که در این روز از هفته به بررسی تخلفات دولتمردان دوازدهم پرداخته و پرونده را به قوه قضائیه ارجاع می‌دهند. روز گذشته بار دیگر دلواپسان بهارستان پرونده دیگری از روحانی در جایگاه رئیس جمهور دوازدهم را به قوه قضائیه ارجاع دادند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: لایحه «تامین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر» با قید دو فوریت تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.
شریعتی در انتقاد از رفتار برخی نمایندگان هنگام قرائت نامه رئیسی؛

آقایان نماینده؛ بساط این هوچی‌گری را جمع کنید!

نماینده مردم تهران در واکنش به رفتار برخی از نمایندگان در حین قرائت نامه رئیس جمهور برای معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: در شأن مجلس و رئیس‌جمهور نیست که نمایندگان «دو ـ دو» کنند..
وحیدی با انتقاد از تاخیر در تعیین استاندار خراسان شمالی گفت: برخی پدرخوانده های پایتخت نشین گزینه هایی را برای استانداری معرفی می کنند که در حد فرمانداری هم نیستند و آیت الله رییسی باید اجازه ورود به این افراد را ندهد.