مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس کمیسیون عمران مجلس، گفت: در مجموع مسئولان در سطح استان‌ها و وزارتخانه درحال کار و فعالیت هستند اما روال کار هنوز مطلوب و آن چیزی که انتظار داریم نیست؛ با این شکل و روال فعلی یک میلیون واحد ساخته نمی‌شود.
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که بین ⁧‫آتش سوزی‬⁩ مشکوک در ⁧‫سازمان امور مالیاتی‬⁩ و امحای کلیه ⁧‫اسناد محرمانه‬⁩ طرح جامع مالیاتی ارتباطی وجود دارد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: شاهد فقدان آینده‌نگری در کنار آینده‌فروشی در دولت روحانی بودیم به طوری که ماهانه بیش از 10 هزار میلیارد تومان دولت فعلی باید اقساط دولت قبلی را در قالب اوراق و سررسید اوراق و بدهی‌ها پرداخت کند.
نماینده مردم صومعه سرا در پاسخ به این سوال که آیا طرح اصلاح نظارت بر رفتار نمایندگان طرح خود نمایندگان است گفت: این طرح برای مجلس نیست و نمایندگان با خارج از مجلس مشورت داشته اند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر اصلاح طلبان مبنی بر اینکه پس از توقیف نفتکش متخلف در دریای عمان، نیروهای سپاه به جای درگیری با دزدان دریایی آمریکایی، باید از طریق مذاکره این مشکل را حل می‌کردند گفت: انتقاد اصلاح‌طلبان از این کار، بهانه‌جویی است.
رئیس کمیسیون آموزش از پایان بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون آموزش با اعمال تغییراتی با نظر اعضای کمیسیون خبر داد و گفت: این لایحه برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیأت رئیسه شد.
رئیس کمیته حقوق بشر مجلس در نامه‌ای به وزیر خارجه خواستار گزارش اقدامات اجرایی قانون "مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه" توسط دولت به مجلس شد.
یکی از اقدامــاتی که در مجلــس فعلــی در حــوزه قانونگذاری صورت می‌گیرد، ارجاع طرح‌ها و لوایح به طریقه اصل 85 قانون اساسی است. اصل 85 قانون اساسی در شرایطی که ضرورت دارد و مجلس گرفتار برنامه‌های طولانی باشد و وقت رسیدگی به طرح یا لایحه‌ای را نداشته باشد، تصویب یک طرح یا لایحه را می‌توان برابر اصل 85 به کمیسیون تخصصی آن طرح و برنامه داد و در آن کمیسیون بدون آنکه در صحن علنی مجلس مسئله مطرح شود، به صورت آزمایشی و برای مدت معینی تصویب می‌شود و در مجلس کلیات آن به تصویب می‌رسد.
آصفری در واکنش به انتقادات از خطاهای لفظی آیت الله رئیسی؛

آقایان شما حواستان به دکمه کت‌تان باشد!

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به انتقادهای مطروحه از خطاهای لفظی رئیس جمهور واکنش نشان داد و گفت : به آقای رئیسی خورده می گیرند که چرا در ده دقیقه سخنرانی یک بار هم تپق زدی، شما حواستان به دکمه کت تان باشد.
نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی گفت: تعلل دولت در معرفی وزیر آموزش و پرورش به صلاح نیست و رئیس جمهور باید هر چه سریعتر نسبت به معرفی وزیر پیشنهادی به مجلس اقدام کند.
نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: با گذشت سه ماه از شروع به کار دولت و به نظر می‌رسد که بعضی از وزرا در ماه عسل انتصابات به سر می‌برند و برخی اختلاف نظرها در تیم اقتصادی، فشار سنگین گرانی و تورم که سال‌ها کمر مردم را خم کرده را به حاشیه رانده است.