مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نماینده مردم همدان با بیان این که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دارای شخصیتی علمی بوده و برنامه‌های خوبی درباره وزارت آموزش و پرورش دارد، گفت: فکر می‌کنم نظر کمیسیون آموزش و تحقیقات آموزش مجلس نسبت به او مثبت است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است هرگاه بخشی از اموال مسدود شده ایران، آزاد می‌شود آن را در چارچوب قانون بودجه و تحت نظارت و جهت سرمایه‌گذاری در حوزه زیربنایی و حل مشکل اشتغال هزینه می‌کنیم.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش روز سه‌شنبه برگزار می‌شود، گفت: حضور رئیسی در رای نمایندگان تاثیرگذار است.
در کمیسیون قضایی و حقوقی بررسی می شود؛

ممنوع‌ الخروجی مسئولان سه سال پس از پایان مسئولیت‌شان

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: آخرین ماده طرح ممنوع‌الخروجی مدیران سه سال پس از پایان مسئولیت‌شان در کمیسیون قضایی و حقوقی در حال بررسی است و به زودی نهایی شده و به هیأت رئیسه مجلس ارسال خواهد شد.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اگر مذاکرات منافع ما را تأمین کند، با جدیت آن را دنبال می‌کنیم و اگر منافع ملت ایران تأمین نشود دلیلی برای دنبال کردن مذاکرات فرسایشی وجود ندارد.
لطفا صورت مسئله را پاک نکنید؛

نباید مردم تاوان حذف ارز دولتی را بدهند!

عضو کمیسیون برنامه مجلس با تاکید بر اینکه نباید بار حذف ارز 4200 تمانی بر دوش مردم بیفتد گفت: برای افزایش تاثیر حذف ارز 4200 تومانی باید تعداد تولیدکنندگان و واردکنندگان کالاهای اساسی را افزایش داده و نظارت و شفافیت را ارتقا دهیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یکی از دلایل محکومیت ایران در پرونده کرسنت، وزیر شدن زنگنه بود؛ ما از دستگاه قضا انتظار داریم که با همه مسببان قرارداد کرسنت برخورد جدی کند.
طرح شفافیت آرای نمایندگان و هفت گزارش کمیسیون‌های تخصصی مجلس درباره تقاضای تفحص از نهادها در دستور کار هفته آینده مجلس است.

رئیس کارگروه بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس، با انتقاد از عدم ارائه پیش‌نویس لایحه ساماندهی کارکنان دولت از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور در موعد مقرر تاکید کرد که کمیسیون اجتماعی از برنامه خود برای ساماندهی کارکنان دولت دست نخواهد کشید.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف آمریکا از بازگشت به برجام اعمال فشار به ایران است، گفت: غربی‌ها باید برای لغو تحریم‌ها تضمین دهند و اگر تضمین ندهند، مسلماً فشارهای اقتصادی بر ایران افزایش می‌یابد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: متأسفانه برخی کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس با ایجاد جزایر مصنوعی پله‌ پله مرزهای دریایی خود را به سوی کشورهای دیگر توسعه می‌دهند که می‌تواند تبعات سیاسی و امنیتی برای جمهوری اسلامی داشته باشد.
پایان ماه عسل مجلس و دولت؛

بوی استیضاح به مشام می‌رسد!

«آقای خاندوزی پیش از وزارت دائم توئیت می‌کردند و در مورد خروج بورس از وضعیت بحرانی راهکار می‌دادند حالا همان راهکارهایی را که توئیت می‌کردند اجرا کنند....