مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

سید جمال هادیان طبائی زواره کاندیدا حوزه انتخاباتی تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس معتقد است، بسیاری از نمایندکان مجلس پیاده اند.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حتی اگر خود شخص بگوید من راضی هستم شورای نگهبان دلیل رد صلاحیت من را اعلام کند، باز هم قانون به ما اجازه نمی‌دهد و اگر اشخاص می‌خواهند خودشان اعلام کنند. ما مجاز نیستیم که تفحص کنیم که چرا شخصی رد شده است.
علی حکیم جوادی‌، رئیس هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران معتقد است حضور افراد آشنا و متخصص در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در مجلس دوازدهم می‌تواند به رشد و توسعه کشور در این حوزه کمک کند.
سخنگوی شورای نگهبان در اشاره به برخی ادعاها در رابطه با نمایندگان تایید صلاحیت شده گفت: خیلی حرفها زده می شود، ولیکن بالاخره قاضی باید قضاوت کند، حالا کار ما قضاوت به معنای قضایی نیست ولیکن باید دلایل رد صلاحیت را به افراد توضیح دهیم. نمی توانیم بگوییم براساس شنیده ها قضاوت کردیم.
علی لاریجانی با انتشار پیامی ویدئویی از غلامرضا تاجگردون، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حمایت کرد.
کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این دروغ و فضاسازی رسانه‌ای است که ردصلاحیت‌ها باعث رویگردانی مردم از انتخابات می‌شود، اظهار کرد: وضع موجود، ناشی از عملکرد عاملان است و در جمهوری اسلامی هیچ عاملی نیست که خارج از اراده و رای مردم باشد.
ما به نمایندگانی احتیاج داریم که بتوانند نقاط قوت این مجلس را حفظ و نقاط ضعفش را برطرف کنند. ما فرصتی خوب در اختیار داریم تا در چهلمین انتخابات جمهوری اسلامی با رأی‌مان، کیفیت جهان پیرامون‌مان را بهبود بخشیم؛ انتخاب با ماست.
در حالی که فقط چهار روز تا آغاز انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده و احزاب و جریان‌های سیاسی لیست‌های خود را به صورت نهایی منتشر کرده‌اند، مبارزات انتخاباتی کاندیداها بیشتر بر مواضع سیاسی، کلی گویی‌ها و تکرار کلیشه‌ها متمرکز است و جای خالی بیان نظرات، برنامه‌ها و مواضع اقتصادی در این لیست‌ها به وضوح مشاهده می‌شود.
این مردم عزیز که مایه مباهات ابدی ایران و اسلام هستند، مرجع قدرت این کشور و نیز مرجع حل مسایل کشور هستند. وقتی از انتخاب خبرگان رهبری تا انتخاب نمایندگان مجلس تا انتخاب رئیس دولت تا انتخاب شوراهای شهر و روستا در اختیار مردم است، پس کلید حل مشکلات در دست آنان می‌باشد و مجرای این حل هم دو چیز است، یکی مشارکت در صحنه‌های خدمت و دیگری حضور در انتخابات.
آقاتهرانی گفت: ما برای آنکه به یک لیست واحد ورود کنیم، درخواست داشتیم که برخی از افراد بهتر جایگزین شوند و با تأملات یک لیست ۳۰ نفره با دو سرلیست داده شد.