مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم به دلیل ابتلای مجدد به ویروس کرونا در قرنطینه خانگی به‌ سر می‌برد.
رییس مجلس شورای اسلامی بی اشاره به اینکه قریب به ۱۷ سال است که مدیریت با ثبات در وزارت آموزش و پرورش نداریم، گفت: این یعنی خواسته یا ناخواسته ما با این روند به آموزش و تعلیم و تربیت در کشور ضربه زدیم و همه مسئولین که این را جبران کنیم.
عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه خسارت پرونده کرسنت به اندازه بودجه دو سال کشور است گفت: قوه قضائیه خویشتنداری را کنار گذاشته و با متهمان این پرونده با جدیت برخورد کند.
روز گذشته، رییس هیات تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی از انتشار لیست نجومی‌بگیران در آینده نزدیک خبر داد. مالک شریعتی در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره آخرین اقدامات کمیته تحقیق و تفحص از حقوق‌های نامتعارف گفت که «هدف اصلی ما رفع خلأهای قانونی و بستن روزنه‌های فساد برای جلوگیری از تکرار پرداخت‌های نجومی بوده و به‌زودی دبیرخانه‌ای برای دریافت گزارش‌های مردمی راه‌اندازی خواهد شد.» وی افزود: رهبر معظم انقلاب هم مطالبه‌ای که داشتند این بود که این مساله برای مردم هضم نشده است.
نبویان با اشاره به سفر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران؛

مجال دیدار مدیر کل آژانس با رئیس جمهور را ندهیم/ نگذاریم گروسی بیشتر از حد اختیارش صحبت کند!

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در دولت سابق شخص روحانی و برخی دیگر از دولتمردان ظرفیت بالایی را برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پدید آوردند تا آژانس بیشتر از ماهیتش جلوه کند. ما نباید دیگر چنین امتیاز ویژه‌ای را برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قائل شویم.
عضو کمسیون برنامه مجلس گفت: دولت در سالجاری 10 میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی ارز تخصیص داده که مجلس مجوز 8 میلیارد دلار را داده بود و اگر 2.6 میلیارد دلار دیگر هم ارز بدهد می‌تواند کالاهای اساسی تا پایان سال تأمین کند.
رحیمی جهان‌آبادی در واکنش به ممانعت برای ورود دارو و واکسن کرونا به کشور؛

قاتلان و جانیانی که خط و نشان می کشند بدانند؛ ملت بی پناه نیست!

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: باید هر فردی که مانع دسترسی مردم به دارو و واکسن کرونا شود را به دلیل ارتکاب «جنایت علیه بشریت» و «قتل عمد» تحت تعقیب داخلی و بین‌المللی قرار داد تا بدانند ملت بی پناه نیست.
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات کشور که محصول دولت سابق است، یک شبه حل و فصل شود و نباید انتظار معجزه داشت گفت: در برخی از بخش‌ها هنوز مدیران دولت روحانی مشغول به کار هستند که بسیاری از این مدیران کارشکنی می‌کنند.
رئیس هیات تحقیق و تفحص از حقوق های نجومی، تاکید کرد: هدف اصلی ما رفع خلاءهای قانونی و بستن روزنه های فساد برای جلوگیری از تکرار پرداخت های نجومی بوده و به زودی دبیرخانه ای جهت دریافت گزارشات مردمی راه اندازی خواهد شد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: درباره تفسیر قانون، نه معاونت حقوقی و نه معاونت تنقیح قوانین نمی‌توانند در این بخش اظهارنظر داشته باشند لذا تفسیر قانونی که مجلس گذرانده با خود مجلس است که همانا از آن به عنوان استفساریه یاد می‌کنند.
معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی با رد متنی که با عنوان نظر این معاونت مبنی بر لزوم «ثبت سند نقل‌وانتقال خودرو در دفتر اسناد» تأکید کرد: این متن به‌هیچ‌عنوان نظر رسمی این معاونت نیست بلکه مربوط به اظهارنظر یکی از ادارات کل این معاونت است و دیگر کارشناسان نظر متفاوتی دارند.
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان نقاط مثبت و منفی تفاهم‌نامه وزارت نیرو و صمت، به تشریح برنامه‌های مجلس به منظور توسعه تجدیدپذیرها پرداخت.

مقتدایی در نامه ای به رییس جمهور خواستار شد؛

تشکیل شورای عالی آب با حضور شخص رئیس جمهور در اصفهان

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس جمهوری خواستار توجه ویژه او به موضوع زاینده رود شد و گفت: به گونه ای تدبیر شود تا ضمن حضور شخص رییس جمهور در اصفهان و تشکیل شورای عالی آب و یا جلسه هیئت دولت در اصفهان، ابعاد مختلف موضوع بررسی شده و راهکارهای مناسب عملیاتی شود.