مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن گرامیداشت هفته معلولان،گفت: توانخواهان ما نشان دادند که معلولیت سبب عقب ماندگی آن ها در کارها نیست، ما نیز وظیفه داریم که ان شاءالله کارهای ضروری و تامین منابع برای اجرای قانون دائمی حمایت از معلولان را مورد توجه قرار دهیم.
به جهت برگزاری نشست مشترک اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با وزیرخارجه؛

سه شنبه؛ امیرعبداللهیان میهمان کمیسیون امنیت ملی خواهد شد

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای بررسی آخرین اخبار و تحولات حوزه سیاست خارجی روز سه شنبه میزبان وزیر امور خارجه و معاونانش است.
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزرای کشاورزی و اقتصاد خواستار استمهال وام کشاورزان و دامداران و بخشودگی جریمه‌ها شد.

طی نامه ای به وزرای کشاورزی و اقتصاد؛

مقتدایی خواستار استمهال وام کشاورزان و دامداران شد

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به وزرای کشاورزی و اقتصاد خواستار استمهال وام کشاورزان و دامداران و بخشودگی جریمه ها شد.
«وظیفه هیئت‌رئیسه این است که مسیر را جوری تنظیم کند که آن چیزی که درست است، اتفاق بیفتد. ممکن است 10 پیشنهاد‌ بیاید، ولی هیئت‌رئیسه به پیشنهادی که فکر می‌کند درست است، عمل می‌کند»؛ اینها دفاعیات یا در حقیقت عذر بدتر از گناه، سیاهکلی در برابر انتقادها به سخنان پنهانی او و همکارانش برای جهت‌دهی به تصمیمات جلسه کمیسیون طرح صیانت است.
دیدار نمایندگان با دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و وزیر امور خارجه، بررسی استنکاف روحانی و وزارت نفت دولت سابق از توسعه میادین مشترک نفت و گاز و همچنین تخلف روحانی و زنگنه در انعقاد قرارداد کرسنت بخشی از دستور کارهای کمیسیون‌های مجلس در هفته جاری است.
«باید احراز شود که آن فردی که قرار است به عنوان گزینه پیشنهادی برای شغل حساس در نظر گرفته شود؛ خود یا همسر و فرزندش دو یا چند تابعیتی نباشند» قانون جدید مجلس همین موضوع بود. لزوم برکناری مدیران دو تابعیتی پرونده‌ای است که نمایندگان مجلس اصرار زیادی به اجرای آن دارند.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با برشمردن ظرفیت بالای سینمای ایران، گفت: این ظرفیت در سینمای ایران برای بازگشت مخاطب به سینما وجود دارد فقط باید در تولید آثار به حل مسائل فرهنگی جامعه توجه داشت لذا چهلمین جشنواره فیلم فجر می‌تواند با نگاه مسئولانه‌تر و جدی‌تر به ارزیابی آثار و هنرمندان بپردازد.
بیگی نژاد در واکنش به رفتارهای اخیر وزیر نفت سابق؛

زنگنه می خواهد از خیانتی که کرده قصردر رود!

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه باید قوه قضائیه به پرونده کرسنت ورود کند تا محرمانه‌ها و رشوه‌های رد و بدل شده مشخص شود، گفت: مبهم نگه داشتن ماجرای کرسنت برای مردم موجب افزایش بی‌اعتمادی آنها شده است.