مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

ویدیویی از مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب را می‌بینید که در دوران نمایندگی مجلس، یکی از اشعار زیبای استاد شهریار در رثای سیدالشهدا (ع) را به زبان ترکی برای نمایندگان مجلس می‌خواند. او همچنین این اشعار را به زبان فارسی ترجمه می‌کند.
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات باعث افزایش اقتدار نظام می‌شود و مردم ضمن حضور پرشور با انتخاب هوشمندانه بهترین گزینه را برای ریاست جمهوری دوره چهاردهم انتخاب می‌کنند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه:

مسعود پزشکیان انسانی اخلاق مدار است

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲ دهه است که پزشکیان را می شناسد ، تاکید کرد: او انسانی اخلاق مدار است و همواره از حاشیه ها به دور بوده است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه نیمه کارشناسی به آقای پزشکیان نشان می‌دهد ایشان چه نمره‌ای در مناظرات می‌گیرند. آقای پزشکیان در نطق میان دستوری در مجلس از عهدشکنی آمریکایی‌ها سخن گفت و این حرف ایشان باعث خوشحالی نماینده‌ها شده بود اما در حال حاضر ایشان درباره مذاکره چیز دیگری می‌گویند و گزینه‌هایی دیگر مطرح می‌کنند.

سرپرست معاونت پارلمانی ریاست جمهوری از ارسال لوایح سه قلوی‌ دولت به مجلس شورای اسلامی به‌منظور پیوستن جمهوری اسلامی ایران به معاهدات زیست‌محیطی خبر داد.
محمدباقر قالیباف امروز در مصلّی تهران به اهمیت نهاد علم و نقش آن در تحولات اجتماعی و سیاسی اشاره کرد و گفت: سالها است که از پیچ تاریخی در منطقه و جهان سخن می گوییم به نظر من این پیچ تاریخی در درون کشور ما معنایی تعیین کننده دارد.
نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حضور مردم در دور دوم انتخابات، بر انتخاب کاندیدای اصلح هم تاکید کرد و افزود: مردم باید با درک منشاء مشکلات فعلی به رئیس‌جمهوری رای بدهند که با برنامه کارشناسی شده به میدان آمده و ما را به مشکلات گذشته برنگرداند.

اداره کل اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه(۱۱ تیرماه) اعلام کرد که جلسه علنی مجلس فردا (۱۲ تیرماه) برگزار نخواهد شد.
علی نیکزاد در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر محمد قسیم عثمانی نماینده بوکان در انتقاد از طرفداری محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری: آقای قالیباف به عنوان رئیس مجلس نمی‌تواند اظهارنظر کند منتهی ایشان همچنان مرخصی است و به همین دلیل امروز هم در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا نکرد.

حاجی دلیگانی در تذکر شفاهی: نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت: وضعیت فعلی حضور اتباع بیگانه به نفع کشور نیست و آن ها مسائلی را ایجاد می کنند، بیشتر هجوم فرهنگی از طرف اتباع بیگانه است و این موضوع در شهرهای حوزه انتخابیه اینجانب وضعیت اسفناکی پیدا کرده است.
حمید رسایی خطاب به پزشکیان تأکید کرد: یکی از وزرای آقای روحانی که در ستاد شماست کاندیداهای دیگر را طالبان خطاب می‌کند این یعنی به ۱۰ میلیون نفر از ایرانی‌ها چنین نسبتی را می‌دهد.