مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

تعدادی از نمایندگان در حال امضای برگه‌ای هستند که گفته می‌شود نامه استیضاح بهرام عین اللهی وزیر بهداشت است.
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ بیان‌کرد:پیش بینی ما برای سال آینده این است که ۲۶ میلیارد دلار کل درآمدهای نفتی و میعانات خواهد بود که با استقراض از صندوق توسعه ملی حدود ۱۸ میلیارد دلار دست دولت را می‌گیرد.
رییس کمیسیون کشاورزی مجلس خاطر نشان کرد: میزان خسارت کشاورزان در سیل‌های اخیر احصا شده است و از هفته آینده برای جبران خسارت‌های آنها تصمیم‌گیری نهایی صورت می‌گیرد.

رئیس مجلس ضمن اشاره به وقوع سیل طی ۳ روز گذشته در استان‌های جنوبی، از کمیسیون‌های عمران و کشاورزی و دستگاه‌های اجرایی خواست تا نسبت به رفع آسیب های مردم در این شرایط اقدامات لازم را انجام دهند.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: در دوره قبل مجلس شورای اسلامی، تحقیق و تفحصی درمورد دوتابعیتی ها انجام شد و مجلس رای داد که ۷۰ نفر از مسئولین و مقامات پرونده دوتابعیتی دارند بعضی از افراد اقامت دائم داشتند و برخی اقامت موقت که آقای روحانی در راس آنها قرار داشت.
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس از مخالفت این کمیسیون با افزایش سن بازنشستگی از ۳۰سال به ۳۲سال و همچنین افزایش سنوات حقوق بازنشستگی از ۲ به ۳سال خبر دادرییس کمیسیون اجتماعی مجلس از مخالفت این کمیسیون با افزایش سن بازنشستگی از ۳۰سال به ۳۲سال و همچنین افزایش سنوات حقوق بازنشستگی از ۲ به ۳سال خبر داد.
نماینده کاشمر در مجلس تاکید کرد که مجلس پیگیر تحقیق و تفحص از عملکرد وزیر نفت در دولت سابق است و در پیگیری حقوق مردم ذره ای کوتاه نمی آید. ما با عاملان تضییع حقوق مردم مماشاتی نمی کنیم.
با حضور در گلزار شهدای کرمان انجام شد؛

ادای احترام رئیس مجلس به مقام شامخ شهید سلیمانی

رئیس شورای اسلامی هم زمان با دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام شامخ وی و شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم ادای احترام کرد.
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس در توئیتی تاکید کرد از عملکرد مسئولان، انتصابات ضعیف، فامیلی و شبهه انگیز انتقاد خواهم کرد.
دیروز تذکرات بهارستان‌نشینان به دولت سیزدهم با 36 تذکر کتبی نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور و وزرا، رکورددار شد. البته گزارش صدروزگی شروع به کار دولت طبق آماری که منتشر شده بود، نشان می‌دهد حداقل 255 سؤال از سوی نمایندگان از دولت طرح شده و همچنان این روند ادامه‌دار بوده است.
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در توئیتی تاکید کرد:‏ اصلاح وضع ‎بودجه در شرایط کنونى با محافظه‌کارى و اتلاف فرصت سازگار نیست.
رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بزرگ ترین ظلم به حاج قاسم تقلیل دادن او از یک مکتب به یک ژنرال نظامی است، گفت: مردم باوری در مکتب سلیمانی یعنی در هر لحظه به فکر مردم بودن و پرهیز از حاشیه و با پیروی از این مکتب می توان بر مشکلات غلبه کرد.