مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: امروز جلسه‌ای با موضوع بررسی نحوه اجرای تبصره ۱۸ در خصوص تولید و بهره‌وری در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در این کمیسیون با حضور روسای بانک‌ها و مسئولان دستگاه های اجرایی برگزار شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به فرمایشات اخیر رهبرانقلاب مبنی بر وحدت و مقاومت بیان کرد: رهبر انقلاب در سخنان اخیر خود فرمودند محاسبات آمریکایی‌ها همیشه غلط است. مواضع رهبرانقلاب همواره روشن‌کننده و نقشه راه سیاست خارجی و داخلی است.
دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ در اقدامی قابل تامل تسهیلات فرزندآوری ذیل تبصره ۱۶ را حذف کرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ بیان کرد: افزایش درآمد مالیاتی در شرایط رکود دست در جیب مردم کردن است.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به توجه دولت به تولید و تامین مسکن برای اقشار جامعه در لایحه بودجه ۱۴۰۱، گفت: عدم استقراض دولت از بانک مرکزی برای جلوگیری از تورم و عدم خلق پول از دیگر مزایای بودجه سال آینده است.
رئیس کمیته بازار سرمایه مجلس درباره آینده بازار بورس، گفت: پیش‌بینی می‌شود؛ بازار سرمایه در بلندمدت بازدهی بهتری نسبت به بازارهای موازی خود داشته باشد اما در کوتاه مدت نیازمند اصلاحاتی است تا به روال منطقی خود بازگردد البته نمی‌توان پیش‌بینی کرد؛ بازار در آینده نزدیک مثبت یا منفی می‌شود.
قالیباف گفت: پیگیری مطالبات به حق خانواده‌ شهدای هواپیمای اوکراینی و شفاف‌سازی جزئیات رسیدگی به پرونده برای اولیای دم و حصول اطمینان از بسته شدن راه تکرار حوادثی چنین تلخ و جانکاه، ضروری و نیازمند اتخاذ تدابیر لازم است.
برای دفاع از کلیات بودجه ۱۴۰۱

رئیسی وارد مجلس شد

رئیس جمهور به منظور دفاع از کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ لحظاتی قبل وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.
هیچ تردیدی نیست که دولت و جامعه ایران با کمبود شدید منابع مواجه است. برای مقابله با این وضع همزمان باید دو اقدام را به عمل آورد. اول درصدد افزایش منابع بود و دوم در مقام جلوگیری از اتلاف منابع موجود برآمد و آنها را در اموری صرف کرد که حداکثر بهره‌وری را داشته باشد.
رتبه‌بندی معلمان از اوایل دهه 90 مطرح شد و پس از یک دهه کش و قوس و حتی اجرای بخش‌هایی از قانون مدیریت خدمات کشوری با نام رتبه‌بندی معلمان، این لایحه در آخرین روزهای دولت دوازدهم به مجلس ارسال و پس از تصویب در مجلس مدتی است برای اعلام نظر شورای نگهبان ارسال شده است.
کدام وزیر رئیسی زیر تیغ استیضاح می رود؟

تشدید خط و نشان های بهارستان

انتقادات مجلس از عملکرد دولتمردان آنقدر بالا گرفته است که این روزها تهدید به استیضاح برخی وزرا از زبان نمایندگان شنیده می شود.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: افراد مجرد در صورت ازدواج می توانند واحد مسکونی در طرح جهش تولید مسکن را تحویل بگیرند وگرنه باید قیمت واحد مسکونی را با نرخ روز بپردازند.
از سوی سخنگوی شورای نگهبان:

استعفای آیت‌الله جنتی تکذیب شد

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی راجع به استعفای آیت‌الله جنتی گفت: تغییری در شورای نگهبان مطرح نیست و این شایعات غلط است.
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با استقبال استاندار و مسئولان ارشد استانی وارد فارس شد.
یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از حضور رئیس جمهور در جلسه بررسی کلیات لایحه بودجه 1401 خبر داد و گفت که در صورت تصویب کلیات لایحه بودجه و سپس بررسی جزییات در کمیسیون تلفیق احتمالا از 10 بهمن مجلس وارد بررسی جزییات بودجه خوهد شد.

رئیس مجلس در پاسخ به انتقاد نماینده تهران درخصوص عجله در بررسی طرح جهش تولید دانش بنیان گفت: این طرح با دقت در مجلس و کمیسیون آموزش مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و مجلس هیچ گاه از کنار طرح های مهم بی توجه عبور نمی کند.