مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مدیریت سنجیده کرونا در کشور افزود: : متاسفانه برخی به دلیل دلبستگی به نظام سلطه، علم و محصولات داخلی را قبول ندارند و الان هم سکوت مرگ‌بار این افراد را در مقابل مدیریت سنجیده کرونا در کشور می‌بینیم.
نماینده تهران در مجلس گفت: واقعیت این است که بیشتر ناراحتی مردم ، نه از افزایش قیمت بنزین بلکه ناشی از سخنان آقای روحانی بود که گفتند من صبح جمعه بلند شدم و دیدم بنزین گران شده است. خُب، مردم حس می کردند ایشان واقعیت را به آنان نمی گوید و حس توهین به خود داشتند.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان با ۹ شاخص و معیار در رتبه های پنج گانه رتبه بندی معلمان قرار می گیرند و امیدواریم که تا پایان سال جاری، رتبه بندی به اجرا درآید.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اخیرا 100 نماینده در نامه‌ای از رئیس جمهور خواسته‌اند ضمن بررسی روش واگذاری سهام شرکت ملی پتروشیمی در هلدینگ خلیج فارس مانع از تضییع حقوق مردم ایران شود.
عضو فراکسیون اکثریت مجلس گفت: علی رغم اینکه نمایندگان با دولت همسو هستند اما چک سفیدی هم امضا نکردند، هر جا ببینیم که دولت از اهداف انقلاب و رسیدگی به مطالبات مردم زاویه گرفته از ابزارهای نظارتی خود استفاده خواهد کرد.
یک عضو هیات رئیسه مجلس بیان کرد: مجلس یک قانون بسیار خوبی در حوزه مسکن نوشته است، براساس آمار میانگین قیمت مسکن در بهار امسال در تهران متری ۴۶ میلیون و هر واحد مسکونی متری ۳۲ میلیون می باشد. و در سطح کشور میانگین قیمت زمین از ۹ میلیون شروع می شود و قیمت هر واحد مسکونی متری ۱۰.۵ میلیون تومان است، براساس این آمار ظرف ۱۰ سال گذشته قیمت زمین در تهران ۴۰ برابر و قیمت مسکن ۲۰ برابر شده است.
یک نماینده پیشین مجلس گفت: جامعه از نمایندگان بیان مسئله و مشکلات نمی‌خواهد زیرا مردم خودشان تریبون‌های مختلفی در اختیار دارند بلکه حل مشکلات را می‌خواهند. همچنین جامعه نمی‌پذیرد مجلسی که از رئیسی برای شرکت در انتخابات دعوت کرد، حساب خودش را از دولت جدا کند.
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

هدف ما رسیدن به یک توافق دائمی است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهادات ۱+۴ برای توافق موقت ایده آل ما نیست اما در دست بررسی بوده و پذیرفته یا رد نشده است.
انتشار لایحه بودجه 1401 حواشی به‌مراتب کمتری نسبت به لوایح سال‌های گذشته داشته است. البته نباید قدرت رسانه‌های حامی دولت و سیاست سکوت را در ازای هر‌آنچه از سازمان برنامه و بودجه دولت سیزدهم به بیرون درز می‌کند، نادیده گرفت.
انتصابات آشفته و اصرار بر به‌ کارگیری مدیران غیرتخصصی در وزارتخانه

استیضاح وزیر کار در راه است

عضو کمیسیون اجتماعی و رئیس کمیته صندوق‌های بازنشستگی مجلس از استیضاح حجت‌ عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم به دلیل عملکرد ضعیفش خبر داد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چطور می‌شود فردی که در کلینیک خصوصی درآمد چندصد میلیاردی دارد در بخش دولتی به فکر خدمت به محرومین بوده و حتی توجه دانشجویان را نیز به این اولویت جلب کند.
وزیر بهداشت امروز با حضور در مجلس با تاکید بر اینکه این وزارتخانه در مدار قانون می تواند وضعیت مطلوب تری در حوزه سلامت برای مردم ایجاد کند، از راه اندازی واحد نظارت و بازرسی فعال برای رصد عملکرد روسای دانشگاه ها و مدیران ارشد در حوزه سلامت خبر داد.
رئیس کمیسیون آموزش مجلس از بررسی پرونده‌های تخلف در زمینه گزارشات واصله در زمینه تخلفات رخ داده در کنکور سراسری در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.