مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

یک عضو کمیسیون آموزش مجلس از بررسی ابهامات لایحه رتبه‌بندی در روز یکشنبه در این کمیسیون خبر داد و تاکید کرد ابهامات شورای نگهبان به این لایحه در مجلس رفع خواهد شد.
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت که طبق مصوبه این کمیسیون مشمولان غایب خارج از کشور با پرداخت ۱۵ هزار یورو می توانند جهت خرید خدمت سربازی اقدام کنند.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه تداوم وضعیت کنونی صنعت خودرو درخور دولت سیزدهم نیست و بی‌توجهی مسئولان دست اندرکار صنعت خودرو در برابر اتفاقاتی مانند تصادف بهبهان و به خطر افتادن جان هم‌وطنان، برای مجلس، مردم و رئیس جمهور قابل قبول نیست، گفت: خودروسازان پول خودروی خارجی می‌گیرند، خودروی بی‌کیفیت تحویل می‌دهند و با وجود برخورداری از انواع رانت‌ها و حمایت‌ها و دخالت‌ها، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته نیز دارند.
هنوز از نامه بیش از 200 نماینده مجلس یازدهم به ابراهیم رئیسی و دعوت او برای نامزد‌شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری، 10 ماه نگذشته که سیب سیاست‌ورزی هزار چرخ خورده و چند وزیر کابینه دولت سیزدهم در زیر تیغ استیضاح همان نمایندگان قرار گرفته‌اند.
از سوی روابط عمومی مجلس اعلام شد

تکذیب نقل قول جعلی منتسب به قالیباف

در پی انتشار نقل قولی مجعول به نقل از رئیس مجلس درباره استیضاح وزرای دولت، روابط عمومی مجلس شورای اسلامی این خبر منتشر شده در برخی کانال‌های خبری را تکذیب کرد.
عضو هیات رئیسه مجلس اعتقاد دارد اظهارات نماینده اتحادیه اروپا در خصوص نامعلوم بودن موفقیت مذاکرات وین همزمان با موضع گیری های مقامات ایالات متحده بیان شده که بیانگر تبعیت اورپا از سیاست های کاخ سفید است
سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه این شورا با اهداف لایحه رتبه‌بندی معلمان موافق است، گفت: این لایحه برای رفع برخی ابهامات و اشکالات به مجلس برگشت.
در جلسه مشترک دولت و مجلس برگزار می شود؛

بررسی بسته پیشنهادی حذف ارز ترجیحی

نشست مشترک بررسی بسته پیشنهادی حذف ارز ترجیحی با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ امشب برگزار می‌شود.
حذف ارز 4200 تومانی به طور حتم تورم‌زا است اما در شرایطی که دولت ارزی برای پرداخت ارز ترجیحی ندارد ناچار به چاپ پول است که بازهم تورم‌زا است و می‌تواند عامل گرانی و تورم باشد. حذف ارز 4200 تومانی سال گذشته در مجلس مصوب و در قانون بودجه 1400 گنجانده شده است.
برخی وزرای اقتصادی نتوانستند مانند سیدابراهیم رئیسی کارایی داشته و هماهنگ باشند، بهتر است رئیس‌جمهور دست به کار شده و دست به اصلاحات اساسی در دولت بزند، چون هنوز امیدها به سیدابراهیم رئیسی بالاست.
نماینده مردم اهواز بیان کرد: مجلس موافق حذف ارز ۴۲۰۰ به صورت مقطعی و یک شبه نیست که مجددا باعث افزایش گرانی ها و تکانه‌های شدید اقتصادی شود تا قشر متوسط و ضعیف جامعه که درآمد ثابت و پایدار ندارند بیشتر از این دچار مشکل نشوند. در حال حاضر این موضوع ادبیات مشترک اکثر نمایندگان است.


حمیدرضا حاجی‌ بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق مجلس گفت: به صدها هزار جوان مردم تحت عناوینی همچون شرکتی، قرادادی و ساعت کاری، حقوق می‌دهند. قطعا در این ایجاد شرکت ها رانت وجود دارد. چرا باید پول را وزارتخانه به یک شرکت بدهد که آن هم بخشی از آن را به کارگر پرداخت کند.
یک نماینده مجلس گفت: انحراف هزینه کرد در بودجه آسیب های اجتماعی خود را نشان می دهد و تلاش کردیم که این را پیگیری کنیم و در برخی دستگاه ها توسط متولیان هزینه در اولویت‌های دیگر قرار می‌گیرد و ما پیگیر عنوان انحراف از هزینه‌ کرد هستیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه درخصوص درخواست استیضاح وزیر کار توسط جمعی از نمایندگان گفت: با توجه به اینکه وزارت کار یک وزارتخانه بسیار سنگین و مهمی است، به نظر من نوع انتصابات و عملکردی که وزیر کار در این مدت داشته قابل قبول نیست.
توضیح عضو هیات رئیسه درباره شایعه درگذشت رئیس مجلس؛

فوت قالیباف دروغ محض است

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: شایعه منتشر شده در فضای مجازی درباره فوت آقای قالیباف توسط یک عنصر نامطلوب، دروغ محض است.
عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای حل مشکلات کشور نیازمند مشارکت همه گروه‌ها هستیم، گفت: باید با مردم و با خودمان صادق باشیم چراکه جامعه صداقت و دروغ ما را از گفت و گوهایمان تشخیص می دهد.