مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس:

عادلانه‌ سازی نظام توزیع یارانه‌ها موجب حذف رانت می شود

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: تخصیص ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی که از چند سال پیش به بهانه حمایت از اقشار ضعیف جامعه انجام شد اما اقدامی رانتی بود.
رییس مجلس شورای اسلامی با حضور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران پس از گشایش رسمی این رویداد از سالن‌های نمایشگاه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بازدید کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در پیام تصویری به‌رزمایش جهادگران فاطمی استان فارس با اشاره به اینکه جهاد به معنای یک باور، اندیشه و فرهنگ است، گفت: فعالیت‌های جهادی یک تحول بزرگ برای حکمرانی نو و فناوری اجتماعیِ هوشمندانه‌ است.
نماینده مردم سقز و بانه گفت: زمان حذف ارز ۴۲۰۰ به ما گفتند قرار است قیمت‌ها مطابق با شهریور ۱۴۰۰ نرخ‌گذاری شود. ما منتظر اقدامات دولت هستیم اما زیاد به آن خوشبین نیستیم چون با توجه به موجی که راه افتاده است، مشکلات زیادی پیش خواهد آمد.
اساسا امروز افکار عمومی جهانی، یک چنین مواجهه تجاری با مقوله آثار باستانی را قبیح می‌دانند. هیچ نقطه‌ای از جهان نیز یک چنین رویکردی نسبت به هویت ملی کشورها وجود ندارد.
بار دیگر یک طرح از سوی نمایندگان مجلس یازدهم، صدای یرخی را درآورد و در روزهایی که مردم دغدغه گرانی را دارند، طرحی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که الگوبرداری از کشورهای مصر و انگلستان است، اما بدون شناخت از قوانین باستان شناسی آنها. در راهکار نمایندگان برای خروج از بحران کمبود ارزآوری، خرید و فروش آثار باستانی در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کشورها، واردات هر کالایی از جمله خودرو را با تعرفه تنظیم می‌کنند، اکنون نیز دولت باید تعداد خودروهای موردنیاز، نوع آن‌ها و قطعات و خودروهایی که امکان صادرات دارند را تعیین و بستر واردات خودروهای موردنیاز را فراهم کند.

عضو هیات رئیسه مجلس از تایید مصوبه مجلس درباره واردات خودرو از سوی دولت خبر داد و نوشت: دولت باید سریعا، آیین‌نامه واردات خودرو را تهیه کند.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه قوه مجریه باید برای کمبود دارو در بازار فکری اساسی کند و مانع از جولان دلالان شود گفت: آستانه تحمل مردم در مسأله کمبود دارو با سایر اقلام فرق می‌کند و باید مراقب بود.
نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از طرح شفافیت قوای سه گانه گفت: این طرح نمایش شفافیت است،کاملا واضح است که به نتیجه‌ای نمی‌رسد.
نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت وسط میدان جنگ اقتصادی است،گفت: وظیفه مجلس است که در این شرایط به دولت کمک کنیم.
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: با توجه به اینکه خودروسازی‌ها به سن بلوغ رسیده‌اند دیگر شرط حمایت از آنها، کیفیت و رضایت مردم است و دلیلی ندارد از یک محصول به صورت بی‌نهایت حمایت شود.

قالیباف گفت: با پول بیت المال و انفال جامعه، خودرو تولید می‌شود و سپس به صورت قرعه‌کشی که از منظر اقتصادی و مدیریتی ، هیچ منطقی ندارد عرضه می‌شود که با هر شاخصی آن را بررسی کنیم کاری عبث است.
تعدادی از نمایندگان مجلس طرحی را با عنوان «استفاده بهینه از اشیاء باستانی و گنج‌ها» ارائه کرده‌اند که در جامعه باستان‌شناسی و میراث فرهنگی واکنش‌برانگیز شده است. بسیاری بر این عقیده‌اند این طرح به حفاری‌ها و قاچاق‌های غیرمجاز، رسمیت و وجاهت قانونی می‌بخشد.