مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی به ارائه توضیحاتی درباره زمان اعلام وصول و برگزاری جلسه علنی بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: فقط در تهران بیش از نیم میلیون مسکن خالی داریم و صاحبان خانه‌های خالی ابایی ندارند که خانه‌هایشان خالی بماند.
محمدباقر قالیباف امروز (سه‌شنبه) در جمع مدیران عامل بانک‌های خصوصی کشور ضمن تشکر از فعالیت‌های شبکه بانکی کشور، گفت: امروز بار اصلی اقتصاد کشور بر دوش بانک‌ها است که هم در حوزه مسائل داخلی کشور که فعالیت‌هایی را حتی خارج از حیطه مأموریت ذاتی خود انجام می‌دهند و هم باید جور عدم سرمایه گذاری خارجی را به دوش کشیده و جبران کنند، لذا جای خداقوت دارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس آماده همکاری برای تامین نیاز همه وزارت خانه ها به ویژه وزارت خارجه در جهت توسعه دیپلماسی اقتصادی و توسعه رویکرد اقتصاد محور در سیاست خارجی و روابط منطقه ای و جهانی بر اساس سند ابلاغی است.
نماینده مخالف طرح صیانت:

شورای عالی فضای مجازی، مجلس را دور زد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم علی‌القاعده تصمیم گیری درباره طرح صیانت باید در مجلس می‌شد و نباید آن را دور می‌زدند. البته اعضای شورای عالی فضای مجازی استدلال‌هایی دارند که ما اختیاراتی داریم و می‌توانیم سیاست‌گذاری‌هایی را انجام دهیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که راه توسعه کشور از مسیر بانک‌ها می‌گذرد، گفت: بانک نباید بنگاه‌داری کند، بلکه باید حامی بنگاه‌های اقتصادی برای کمک به پیشرفت کشور باشد.
یک نماینده مجلس تاکید کرد: آقای زاهدی وفا تا زمانی که رأی نگرفته است، اگر می‌خواهد سرپرست باشد باید با اجازه رهبری باشد و اگر این چنین نباشد با توجه به ماده قانونی، هیچ چیزی را نمی‌تواند امضا کند و این کار خلاف است.
اسماعیلی گفت: تعداد زیادی از متقاضیان وام ازدواج پشت نوبت هستند که باید روند پرداختی‌ها سریعتر شود همچنین درباره اعطای زمین برای فرزند سوم و چهارم و مشوق های دیگر برای فرزندآوری و ازدواج نیز با مشکل مواجه بوده ایم که باید برطرف شود.
محمدصالح جوکار نماینده اصولگرای یزد درباره واگذاری طرح صیانت از مجلس به شورای عالی فضای مجازی گفته طرح صیانت به شورای عالی فضای مجازی سپرده شد و تمام شد.
رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در دستورکار کمیسیون قرار دارد و پیش بینی می شود تا پایان ماه آتی به صحن مجلس برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، مصوبه هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در خصوص ایراد آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی به نفع معلمان «طرح مهر آفرین» را تشریح کرد.
یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: باید یادآور شد که در سطح جامعه و مشاغل مختلف از جمله پزشکی و مهندسی نیز افراد قوی و ضعیف داریم اما مردم همیشه طبق رویه عقلایی به سراغ افراد توانمند می‌روند.