مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نماینده مردم مشکین شهر گفت: کسی که مرتکب جرم می‌شود باید بازداشت شود. جرم هم مشخص است چیست. راه‌های اثباتش هم در قانون مشخص است. من اعتقاد دارم نه از این طرف بام باید بیفتیم نه از آن طرف بام. من شخصا حرف مردم را می‌فهمم. اینجوری نیست که حرف مردم فهمیدنی نباشد. چرا نمی‌فهمیم؟ این‌ها بچه‌های ما هستند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه «قطعنامه‌های پارلمان اروپا الزام قانونی ندارد»، گفت: اقدام پارلمان اروپا در تعلیق تماس مستقیم با مجلس فرار رو به جلو است.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور اعلام کرد: کمیسیون این آمادگی را دارد که بلافاصله پس از اتمام بررسی های کارگروه تخصصی، طرح ساماندهی تجمعات را در دستور کار قرار دهد و گزارش آن را به صحن مجلس ارائه کند.

فلاحی در واکنش به نخواندن سرود ملی توسط ورزشکاران می‌گوید: بارها از استان‌های مختلف به من زنگ زدند و گفتند جوانانی داریم که معتقد به نظام هستند و دوست دارند و تیم ملی بازی کنند. لذا وزارت ورزش و جوانان با دیدگاه انقلابی در تیم‌های ملی تجدیدنظر کند.
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: ۶۰ درصد آلودگی های هوای تهران به خاطر موتورسیکلت هاست اما خیلی از این موتورسیکلت‌ها برای قشر ضعیف جامعه‌اند و باید اقداماتی از سمت دولت صورت بگیرد تا بتوانند این افراد وسایل نقلیه خود را تعویض کنند.
نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس گفت: خودرو وارد طرح ترافیک می شود و صرفا یک جریمه می پردازد اما با پرداخت جریمه که آلایندگی آن از بین نمی رود. شهرداری تهران از طریق فروش طرح آلودگی هوا کسب درآمد می کند که باید جلوی آن گرفته شود.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای بدون درک مناسب از شرایط موجود چه تعمدا و چه سهوا، به ادامه اغتشاشات کمک کرده و با موضع‌گیری‌ تند بی‌اساس به جای دعوت مردم به آرامش به اغتشاشگران کمک می‌کنند.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در حال حاضر ثبت نام برای خرید خودرو‌های خارجی در حال انجام است، گفت: واردات خودرو به کشور پیش از پایان سال جاری عملی می‌شود.
نماینده مردم سیرجان گفت: باتوجه به بدنه کارشناسی که در سازمان برنامه وجود دارد دولت هرچه سریع‌تر لایحه برنامه هفتم را به مجلس ارائه دهند و مجلس با کار کارشناسی و تعامل خوب با دولت بتواند مشکلات مردم را حل کند.
یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اگر‌ مجلس بخواهد از تصمیم خود درباره حذف ارز ترجیحی بازگردد، باید دید آیا ارز داریم یا خیر، وقتی ارز نداریم چه می‌خواهیم کنیم؟
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت که اجرای قانون افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان از مهرماه خواهد بود و به احتمال زیاد این قانون از اواخر آبان اجرایی شده و دولت معوقه مهر را نیز پرداخت می‌کند.
یک نماینده مجلس با بیان اینکه دولت در کنترل سوخت به خوبی عمل کرده است و زمستان سردی نخواهیم داشت، ادامه داد: اولین مسئله برای جلوگیری از هدررفت گازخانگی فرهنگ مصرف است، ما در این زمینه نیازمند یک کاری جدی در حوزه آموزشی و فرهنگ سازی هستیم.