مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی طومار اعتراضی مردم به کم کاری مجلس، دولت و قوه قضاییه و نهادهای فرهنگی در حوزه حجاب را از جایگاه هیات رییسه مجلس آویزان کرد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ما کشور مقتدری هستیم اگر کشورهای حاشیه خلیج فارس در تهاجم به ایران با هر کشوری همکاری کنند، آنها نیز مورد هدف قرار خواهند گرفت. آنها باید بدانند که در خانه شیشه‌ای نشسته‌اند و سنگ به سوی کسی پرتاپ نکنند.
​معین الدین سعیدی با انتقاد از سفرهای مسئولان به حوزه انتخابیه خود، بیان می‌کند که وقتی نیمه دوم سال فرا می‌رسد و هوا منطقه ما خوب می‌شود، آقایان مسئول چه در حوزه اجرا، چه در حوزه تقنین و چه در حوزه قضا یادشان می‌افتد یک چابهاری، سواحل مکرانی و مشکلاتی وجود دارد و هوس می‌کنند به اینجا بیایند.
«مجلس در رأس امور است»؛ این سخن امام‌خمینی(ره) همواره از سوی همه نمایندگان، مقامات و مسئولان بیان شده و بر جایگاه مجلس شورای اسلامی به‌عنوان تنها نهاد قانونگذاری کشور و یکی از قوای سه‌گانه تاکید دارد؛ اما به‌نظر می‏‌رسد که طی چند سال اخیر هرچه به جلوتر آمدیم با برخی اقدامات و مصوبات شاهدیم که مجلس از یک نهاد تصمیم‏‌گیر و تصمیم‏‌ساز به یک نهاد مشورتی و پیشنهاددهنده تقلیل جایگاه می‏‌یابد.
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: مشکل اینجاست که ما یک قانون نوشتیم، اما یک کار دیگر و یک جور دیگر عمل می‌کنیم، اشتباهات ماست که باعث شده جامعه به التهاب افتاده است، اگر ما درست عمل می‌کردیم امکان نداشت این اتفاقات رقم بخورد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: صحبت‌هایی که این روزها درباره تلاش برای ‌خشک کردن عمدی دریاچه ارومیه برای برداشت لیتیوم مطرح می‌شود، دروغ محض است. ‎
مصوبه مجمع تشخیص گفته «اگر هیئت عالی نظارت مصوبات نهایی مجلس را مغایر یا غیر منطبق با سیاست‌های کلی تشخیص داد، رئیس هیئت عالی نظارت به شورای نگهبان اطلاع می‌دهد تا این شورا مصوبه مجلس را مغایر اصل ۱۱۰ قانون اساسی اعلام کند.»
سید سلمان ذاکر گفت: این ادعاها بیشتر با جنبه سیاسی و از خارج از کشور هدایت می‌شود و برای ‏متشنج کردن افکار عمومی و نگران کردن مردم آذربایجان، مطرح می‌شود. ‎

یک منبع آگاه در هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح وزیر بهداشت در اولویت مجلس نیست و تعداد امضاهای منسوب به استیضاح وزیر بهداشت صحت ندارد.
عضو کمیسیون اقتصادی گفت: مدیریت اصلی منابع ارزی، سیاست‌های مالی و پولی بر عهده وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی است و این دو مسئول باید امروز پاسخگو باشند، از این رو مجلس استیضاح وزیر اقتصاد را پیگیری می‌کند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: سازمان برنامه و بودجه خودسرانه ردیف‌های بودجه را تغییر داده که این کار در ۴۳ سال اخیر اصلاً سابقه نداشته است.