مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نماینده مجلس در واکنش به اعلام وصول نشدن استیضاح وزیر بهداشت گفت: این توجیهات که برای ۹ وزیر درخواست استیضاح شده و اگر اعلام وصول کنیم این باب باز می‌شود، درست نیست.
نماینده مجلس دهم گفت: اگر بنا بر بازداشت، محاکمه و زندان باشد خیلی‌ها از خبرنگاران جلوترند. مثلا کسانی که سال ۱۴۰۰ به مردم وعده رفاه، ارزانی، توافق خوب، تورم تک‌رقمی و گشت ارشاد مسوولان داده‌اند نباید پاسخگو باشند؟
موعد اجرای قانون برنامه ششم علی رغم تمدید یک ساله، پایان امسال به اتمام می‌رسد؛ یعنی باید از ابتدای سال آینده قانون برنامه هفتم در کشور اجرا شود اما هنوز دولت لایحه برنامه هفتم را به مجلس تقدیم نکرده است.
معین‌الدین سعیدی، نماینده مجلس به خبر منتشرشده مبنی‌بر اینکه قوه‌قضائیه موظف شده با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر دستگاه‌های ذیربط، با فروشندگان فیلترشکن‌ها و وی‌پی‌ان‌های غیرمجاز برخورد قانونی و متخلفین را مجازات کند، واکنش نشان داد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در اولین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی گفت: سردار سلیمانی برای امت اسلامی تولید قدرت و منزلت کرد و به جبهه مقاومت هویت بخشید.

جهت تامین نظر شورای نگهبان؛

طرح تغییر سازوکار بررسی بودجه اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح مربوط به تغییر در سازوکار بررسی بودجه سنواتی را به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.
نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس با بیان اینکه «بخش زیادی از مشکلات ناشی از تصمیماتی است که باید در سطح ملی گرفته شود اما متاسفانه این تصمیمات گرفته نمی‌شود»، تصریح کرد: حق مردم ساعت‌ها ایستادن در صف نان و سوخت نیست.
بابایی کارنامی با بیان انتقاداتی به عملکرد مجالس قبل گفت: برخی در بیرون مجلس کور خوانده‌اند که بخواهند به بهانه تضعیف مجلس یازدهم، مجلس بعدی را تسخیر کنند.
نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: رئیس فدراسیون فوتبال امروز باید پاسخگو باشد، اما به جای اینکه برای ضعیف‌ترین نتیجه تیم ملی در جام جهانی عذرخواهی کند، با تفاخر با مردم برخورد می‌کند.
کاندیدای ریاست دیوان محاسبات با بیان اینکه سفرهای استانی را نه به صورت نمایشی بلکه برای حل مسائل و مشکلات نمایندگان در اجرای پروژه ها آغاز خواهیم کرد، گفت: ما حسابرسی در اتاق های در بسته و ساختمان شیشه ای ونک را رها می کنیم و برای حسابرسی در صحنه اجرای پروژه حضور می یابیم.
وزیر ورزش و جوانان درباره برنامه‌های دشمنان در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر گفت: دشمنان پیاده نظام خود را از منافقان و سلطنت طلبان و تجزیه طلبان به کشور قطر فراخوانده و برای شکست نظام اسلامی در مستطیل سبز و سکوهای هواداری و حتی خارج از ورزشگاه ها طراحی پیچیده‌ای را برنامه ریزی کرده بودند.
یک نماینده مجلس گفت: بی برنامگی در مصرف منابع و انرژی‌های موجود از آب و برق گرفته تا گاز امروز کشور را با کمبودهایی مواجه کرده است و شاهد مازوت سوزی در برخی از نیروگاه‌ها هستیم و همین مسئله موجب افزایش آلودگی هوا در کلانشهرها به ویژه پایتخت شده است