مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

براساس پیگیری‌های انجام شده کل بودجه سال ۱۴۰۲، در مجموع به ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و درآمدهای مالیاتی حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که با احتساب درآمدهای حاصل از عوارض گمرکی به ۸۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
رئیس کمیسیون بلاکچین و رمز ارز نصر کشور درخصوص کندی سرعت اینترنت و فیلترینگ پلتفرم‌ها می‌گوید که ما پرفسورای فرصت‌سوزی و ازبین بردن کسب و کارها را داریم. ما یک سری کسب و کارهایی را داشتیم که در یک خیابان شلوغی مثل اینستاگرام روزی حلال در می‌آوردند، حال ما همه آن‌ها را از بین بردیم. مگر می‌توان صاحبان کسب و کاری که ارتباطات بین‌المللی دارند را مجبور کرد که به پلتفرم‌های داخلی کوچ کنند؟ به نظر من صنف‌هایی که نماینده بخش خصوصی هستندیک کارزار راه بیاندازند و این را به رای گیری بگذارند که آیا مردم اینترنت آزاد می‌خواهند یا خیر؟
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: از آنجایی که مصوبه مجلس برای بررسی جداگانه احکام و جداول لایحه بودجه هنوز به قانون تبدیل نشده، تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۲ یک مرحله‌ای خواهد بود.
امسال از آن سال‌هایی است که ارائه لایحه بودجه از سوی دولت نه‌تنها با تاخیر صورت می‌گیرد، بلکه سرنوشت بررسی آن در مجلس نیز تاحدودی نامشخص است. این وضعیت بسیار شبیه ارائه بودجه در دوره دولت محمود احمدی‌نژاد است.
به تازه گی طرحی به پیشنهاد نمایندگان در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در جریان اعتراضات اخیر با عنوان «پیگیری حقوقی و قضایی اخبار کذب در فضای مجازی» مطرح شده است. هر چند از جزئیات و محتوای این طرح از سوی کمیسیون حقوقی متنی منتشر نشده است
نماینده سلماس در مجلس شورای اسلامی به ارائه توضیحاتی از فیلم منتشر شده از او در زمان بیان تذکرش در یکی از جلسات علنی مجلس پرداخت و گفت که در آن فیلم اشتباه لُپی کرده و بعد از آن یکی به او گفته که من کسی هستم که مردگان را زنده می‌کنم!
یک عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که امروز در جلسه غیرعلنی مجلس چگونگی نحوه تامین سوخت در فصل سرد سال مورد بررسی قرار گرفت تا با هماهنگی بین دو وزارت نفت و نیرو شاهد قطعی گاز و برق نباشیم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت لایحه اصلاح تبصره (۵) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی آن به دولت اجازه داده می‌شود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق برای پرداخت بدهی های صنعت برق منتشر کند.
سخنگوی وزارت صمت در مورد برنامه عرضه خودرو در بازار گفت: ۲۰ درصد عرضه خودروسازان به دارندگان خودرو فرسوده و ۵۰ درصد به طرح جوانی جمعیت اختصاص می یابد و ۳۰ درصد هم در بورس عرضه می شود.
خطاب به نمایندگان ظاهرا دغدغه‌مند و دلسوزی مثل جناب نقدعلی باید گفت اگر واقعا نگران سرمایه اجتماعی نظام و آرامش افکار عمومی هستند به چالش‌های روزمره عصبانی‌کننده دیگری که شاید بعضا اولویت بالاتری هم نسبت به برخورد تند با بی‌حجابی پیدا کرده باشد هم بپردازند.
شرایط بازار ارز حتی صدای مجلسی‌ها راه هم درآورد این درحالی است که محمد باقر قالیباف به مسئولان بازار ارز یعنی خاندوزی و صالح آبادی که روز گذشته به مجلس فراخوانده شدند تا توضیحاتی درباره مساله افزایش نرخ ارز به بهارستانی‌ها بدهند.
از رئیس مجلس گرفته تا نمایندگان، همگی می گفتند اصلاحات در زمان ثبات و آرامش کلید خواهد خورد. روز پانزدهم آبان، قالیباف در پایان نطق پیش از دستور خود اینگونه گفت: «امیدوارم هرچه زودتر امنیت در کشور بصورت کامل تثبیت شود تا تغییرات مشروع و لازم به سمت حکمرانی نو در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در چارچوب نظام سیاسی جمهوری اسلامی آغاز شود.»