مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

اقدام عجیب قالیباف درباره عملکرد تیم اقتصادی دولت

برای کاهشی‌شدن قیمت‌ها خبری از مسئولان نیست

این جمله که «افکار عمومی فراموشکار است» شاید جمله درستی باشد اما نه در رابطه با وعده‌های مسئولانی که حتی یک سال هم نتوانستند به آنچه ادعا کرده بودند جامه عمل بپوشانند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه شاهد تکرار اتفاقات سال ۹۷ در حوزه ارز هستیم، گفت: سیاست های ارزی دولت نه بر اساس کار علمی است نه تجربی؛ از طرفی رویکرد دولت به نوعی سرکوب عرضه و تقاضای ارز است.
دو سال و چند ماهی است که از عمر مجلس یازدهم می‌گذرد و در این مدت به موازات هر اظهارنظری، خواه در قالب نطق پیش از دستور و ارائه طرح و... بخشی از اهالی رسانه و سیاست مستند به اصول قانون اساسی و سایر نظامات حاکم بر جامعه، زبان انتقاد گشوده و عملکرد مجلس را مورد نقد و ایراد قرار می‌دهند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با قدردانی از حضور حماسی و تاریخ‌ساز مردم بصیر ایران اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: ما مسئولین حق نداریم کوتاهی و کم‌کاری خود را پشت این حضور حماسی مردم پنهان کنیم و ناکارآمدی‌ها را نبینیم.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: شفاف و ثابت نبودن استانداردهای زیست‌محیطی در کشور موجب برخوردهای سلیقه‌ای مدیران و از بین رفتن اعتماد عمومی، امنیت سرمایه‌گذاری و تخریب محیط زیست و منابع طبیعی می‌شود.

نماینده مردم کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: همه دستگاه ها و همه امکانات برای خدمت رسانی به مردم گردهم آمده و خوشبختانه مشکلات یکی پس از دیگری در حال مرتفع شدن است.

حمله به مجلس بخاطر تغییرات در بودجه؛

خرج دولت را بالا بردید، درآمدش را کم کردید

بررسی مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درزمینه بودجه 1402 نشان از ادامه راهی دارد که در سالیان گذشته طی شده است.
اخیرا لایحه ی «حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت» بعد از چند سال کش و قوس فراوان میان دولت، مجلس و قوه قضاییه با اعمال تغییرات در عنوان و مفاد لایحه با عنوان لایحه «پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار» به تصویب کمیسیون اجتماعی مجلس رسید.
کمیسیون تلفیق بودجه اخیرا به دولت اجازه داد تا از ابتدای خردادماه ۱۴۰۲ و در صورت تحقق منابع، به سرپرست خانوارهای فاقد خودرو به ازای هر عضو خانواده، ماهانه ۱۵ لیتر بنزین سهمیه‌ای اختصاص دهد.
نایب رئیس و سخنگوی کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ارائه فهرست ساختمان‌های نا ایمن پایتخت از سوی شهرداری به دادگستری تهران گفت:«اقداماتی که برای ایمن‌سازی باید انجام شود را قانونگذار مشخص کرده و قوانین صرفا باید اجرا شود و بناهای ناایمن را به یک سطحی از ایمنی برساند.»
کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، روز گذشته تکلیف حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری را مشخص کرد، بر این اساس ۲۰ درصد افزایش حقوق پیشنهادی دولت تغییری نکرد اما در این مرحله مجلس سقف و کف دریافتی‌ها و برخی تبصره‌های آن را تغییر داد.
بارش برف در زمستان امسال بعضی از مناطق کشور را غافلگیر کرد، شهرستان کوهرنگ در استان کهکیلویه و بویراحمد جزو شهرهایی‌ست که بیشتر از دیگر مناطق در این بارش‌ها با مشکلاتی مانند مسدود شدن جاده‌های اصلی و فرعی مواجه شد.
یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با سفر رئیس جمهور به چین نقطه عطف خوبی ایجاد خواهد شد، گفت: چین به عنوان یکی از قدرت های اصلی عضو شانگهای می تواند شروع خوبی برای بهره مندی ما از ظرفیت بسیار بالای پیمان شانگهای هم باشد.
مصوبه سران قوا برای فروش اموال عمومی از طریق تعیین هیات هفت نفره، انتقادها به دور زدن مجلس شورای اسلامی و انجام قانونگذاری در ساختاری خارج از مجلس را افزایش داده است.