مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: کنار گذاشتن نیروهای متخصص و کاربلد، عدم پایبندی به قوانین و رفیق بازی در برخی وزارتخانه ها و نهادهای اقتصادی باعث شده تا اولین شرط لازم برای کابینه ای قدرتمند، متخصص و کاربلد برای عبور از شرایط فعلی اقتصادی فراهم نباشد.

وزیر کشور گفت:‌ لایحه تاسیس سازمان ملی مهاجرت هنوز در مجلس است خواهش ما این بوده که زودتر آن را به نتیجه برسانند اما هنوز در مجلس مانده است. البته کلیات آن تصویب شد رفت به کمیسیون و کمیسیون باید جزئیات آن را تعیین کند. برای همین منتظر نظر مجلس هستیم.
نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی در تذکری به رئیس جمهوری از آنچه عدم هماهنگی بین تیم اقتصادی دولت خواند انتقاد کرد.

نماینده مردم دشت و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در تذکری به رئیس جمهوری تاکید کرد: مهمترین وظیفه دولت حفظ مهمترین سرمایه اجتماعی نظام یعنی مردم است و متاسفانه با این تیم اقتصادی نمی‌توانید این وظیفه را به نحو احسن انجام دهید.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس از قرارداد ساخت یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن ملی توسط سرمایه‌گذاری خارجی خبر داد و گفت: این شرکت خارجی با مبلغی معادل ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع و بهره‌گیری از مصالح و نیروی انسانی داخلی و بومی عهده‌دار ساخت و سرمایه‌گذاری شده است.
نمایندگان مجلس صدا و سیما را مکلف کردند نسبت به پخش برنامه های آگاهی بخشی و آموزش انتخاباتی که وزارت کشور و یا هیات مرکزی نظارت شورای نگهبان ضروری تشخیص می دهند، اقدام کند.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ اعلام کرد: برخی از مواد لایحه بودجه در صحن کمیسیون تلفیق قرائت نشده و مورد بررسی قرار نگرفته است اما امروز در گزارش کمیسیون تلفیق در سامانه بارگذاری شده است اساسا این کار برخلاف قانون بوده است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برای افزایش حقوق‌ها در کمیسیون اجتماعی پیشنهاد افزایش ۳۰ درصدی داده شد اما آنچه که کمیسیون تلفیق تصویب کرده ۲۰ درصد است. قطعا این به صحن علنی خواهد آمد و مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صحن هم موافقان و مخالفانی دارد و این احتمال وجود دارد که عدد مذکور دچار تغییر شود.
مجلس شورای اسلامی در حالی روز سه شنبه برای بررسی نوسانات بازار ارز جلسه غیرعلنی تشکیل داد که از امروز با راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلا، سیاست های جدید ارزی دولت اجرایی می شود تا نیاز ارز خدماتی نیز ساماندهی شود.
عمویی با بیان اینکه کنفرانس امسال مونیخ به یکی از ظرفیت‌ها برای اقدام علیه جمهوری اسلامی و افزایش فشار علیه ملت ایران تبدیل شده بود، افزود: در همین چارچوب به جای دعوت از نمایندگان رسمی ایران، جریانات معاند کشورمان به این اجلاس دعوت شدند. اولین سوالی که مطرح می‌شود این است که این افراد چگونه نمایندگی ملت ایران را بدست آوردند و چه نسبتی با کشور ایران، دولت و مردم ایران دارند.
عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره معاهده پاریس، گفت: این معاهده مانع سرمایه‌گذاری در ساخت نیروگاه‌ها شد که با ۲۵ هزار مگاوات کمبود برق مواجه هستیم لذا باید مسببان به قوه قضائیه معرفی شوند.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شد در نشست فردای مجلس که با وزیر اقتصاد و رئیس‌کل بانک مرکزی و احتمالاً معاون اول رئیس‌جمهور برگزار می‌شود، به بررسی دقیق تحولات اخیر اقتصادی پرداخته شود.
اقدام عجیب قالیباف درباره عملکرد تیم اقتصادی دولت

برای کاهشی‌شدن قیمت‌ها خبری از مسئولان نیست

این جمله که «افکار عمومی فراموشکار است» شاید جمله درستی باشد اما نه در رابطه با وعده‌های مسئولانی که حتی یک سال هم نتوانستند به آنچه ادعا کرده بودند جامه عمل بپوشانند.