گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

با هدف پاکسازی رودخانه باراجین؛

جشن باستانی نوروز رودها در قزوین برگزار شد

جشن باستانی نوروز رودها با هدف پاکسازی رودخانه باراجین و احیای آیین‌ها و مراسم روز ۱۳ اسفندماه با حضور علیرضا خزائلی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین در بند باراجین برگزار شد.
از آنجایی که درصد زیادی از هزینه سفر به کیش به رفت و آمد آن اختصاص داده می‌شود؛ از این رو در قدم اول باید دنبال تهیه ارزانترین بلیط هواپیما باشید. موارد دیگری هم وجود دارند که به کاهش هزینه سفر به کیش و هر مقصد دیگری کمک می‌کنند. استفاده از تخفیفات هتل‌ها، سفر در فصل‌های خلوت‌تر و استفاده از تفریحات رایگان از جمله این موارد به حساب می‌آیند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

در این مطلب قصد داریم سری بزنیم به زیباترین و جذاب‌ترین کاخ‌ها و باغ‌های استانبول که دیدنشان درست مانند آن است که به دل یک جنگل دیدنی بزنید و در میانه آن به کشف یک عمارت باشکوه قدیمی برسید.
در آستانه نوروز، تقریبا هیچ بلیتی برای مقاصد محبوب گردشگری موجود نیست و اگر از یک ماه پیش برای سفر خود برنامه‌ریزی نکرده و بلیت نخریده باشید، باید با سفر در ایام نوروز خداحافظی کنید.
آموزش پرورش استان اصفهان فراهم میکند:

۷۰۰۰ فضا برای اسکان مسافران نوروزی در اصفهان

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: از هفته آخر اسفند ماه پذیرش میهمانان نوروزی را خواهیم داشت، پایان اسکان ۱۲ فروردین و میهمانان تحت پوشش بیمه مسافرین خواهند بود.
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بر تهیه بلیت سفرهای نوروزی توسط مسافران، به صورت رفت و برگشت تاکید کرد و گفت: فروش چارتری بلیت هواپیما برای سفرهای داخلی و سفرهای بین‌المللی ممنوع است.
سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از برگزاری چهار تور آشناسازی با عنوان «پروژه سلام ایران» و به دنبال آن، سفر ۲۰ اینفلوئنسر جوان چینی به کشور خبر داد.
تگسکریت (Tagskryt)، یک کلمه اسکاندیناویایی به معنای لذت و یا شگفتی‌های سفر با قطار است که امروزه بسیار رایج شده، چرا که نسل‌های جوان وسایل حمل و نقل پایدار و زیبایی شناسانه را دوباره کشف می‌کنند. در حالی که این سریع‌ترین راه برای رسیدن از نقطه A به نقطه B نیست.
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای گردشگری روستایی در سال جاری در نظر گرفته شده است، گفت: از بین بیش از ۴ هزار روستای مورد مطالعه در سال گذشته ۲۶۷ روستا به عنوان روستای هدف و واجد شرایط جذب گردشگر شناخته شده‌اند.
سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ با ارز مسافرتی دو برابری، کمیاب شدن بلیت های حمل و نقل عمومی، مناسب های متعدد و همزمانی با ایام ماه رمضان رو به رو شده و آن را از نوروز سالهای گذشته متمایز کرده است.
بازنشستگان کشوری می‌توانند با استفاده از #طرح_صبا تا پایان سال ۱۴۰۳، تنها با پرداخت نقدی ۲۰ درصد از هزینه اقامت خود، همسر و دو نفر از اعضای خانواده (مجموعا چهار نفر) از این تخفیف بهره مند شوند.