گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

آموزش پرورش استان اصفهان فراهم میکند:

۷۰۰۰ فضا برای اسکان مسافران نوروزی در اصفهان

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: از هفته آخر اسفند ماه پذیرش میهمانان نوروزی را خواهیم داشت، پایان اسکان ۱۲ فروردین و میهمانان تحت پوشش بیمه مسافرین خواهند بود.
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بر تهیه بلیت سفرهای نوروزی توسط مسافران، به صورت رفت و برگشت تاکید کرد و گفت: فروش چارتری بلیت هواپیما برای سفرهای داخلی و سفرهای بین‌المللی ممنوع است.
سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از برگزاری چهار تور آشناسازی با عنوان «پروژه سلام ایران» و به دنبال آن، سفر ۲۰ اینفلوئنسر جوان چینی به کشور خبر داد.
تگسکریت (Tagskryt)، یک کلمه اسکاندیناویایی به معنای لذت و یا شگفتی‌های سفر با قطار است که امروزه بسیار رایج شده، چرا که نسل‌های جوان وسایل حمل و نقل پایدار و زیبایی شناسانه را دوباره کشف می‌کنند. در حالی که این سریع‌ترین راه برای رسیدن از نقطه A به نقطه B نیست.
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای گردشگری روستایی در سال جاری در نظر گرفته شده است، گفت: از بین بیش از ۴ هزار روستای مورد مطالعه در سال گذشته ۲۶۷ روستا به عنوان روستای هدف و واجد شرایط جذب گردشگر شناخته شده‌اند.
سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ با ارز مسافرتی دو برابری، کمیاب شدن بلیت های حمل و نقل عمومی، مناسب های متعدد و همزمانی با ایام ماه رمضان رو به رو شده و آن را از نوروز سالهای گذشته متمایز کرده است.
بازنشستگان کشوری می‌توانند با استفاده از #طرح_صبا تا پایان سال ۱۴۰۳، تنها با پرداخت نقدی ۲۰ درصد از هزینه اقامت خود، همسر و دو نفر از اعضای خانواده (مجموعا چهار نفر) از این تخفیف بهره مند شوند.
این مسافران اولین گردشگران بین المللی بودند که رژیم "کیم جونگ اون" از زمان پاندمی کووید به این سو اجازه ورود آنان به کره شمالی را داده است. گردشگران روسی که در تاریخ ۹ فوریه(۲۰ بهمن) وارد فرودگاه بین المللی پیونگ یانگ شدند اولین گروه تور خارجی شناخته شده‌ای بودند که از کره شمالی پس از بسته شدن مرز‌های آن کشور در طول پاندمی کووید بازدید به عمل آورده اند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان از بازگشایی پیست اسکی تاریکدره خبر داد و گفت: مسیر پیست اسکی با همکاری اداره‌کل راهداری استان همدان بازگشایی شد.
مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان از آمادگی کامل شهر اصفهان برای پذیرش و اسکان مسافران نوروزی خبر داد و گفت: امسال تعداد هتل‌ها از ۱۰۵ به ۱۲۰ هتل افزایش یافته است و ۲۵ مهمان‌پذیر نیز به مسافران خدمات‌رسانی می‌کند.
وقتی وارد پارک برفی کیش شوید، ابتدا با دیدن منظره‌های زیبا و روح‌افزای طبیعت اطراف آن مواجه خواهید شد. برف اطراف شما همواره تازه و پاک است و این منظره شگفت‌انگیز برای تمام افرادی که به دنبال فرار از شهرشان و سفر به مکانی آرامش‌بخش هستند، بسیار دلنشین است. پارک برفی کیش فرصتی برای لذت بردن از لحظات زیبا و استراحت در معرض طبیعت فراهم می‌کند.