گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

یکی از توراپراتورهای ارمنستانی که در سفر آشناسازی به ایران آمده بود، معتقد است: حمایت سیاسی بین ارمنستان و ایران عامل اصلی توسعه گردشگری است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در زمینه راه‌اندازی مجدد و از سرگیری فعالیت‌های موزه آبادان گفت: کار محوطه‌سازی و تجهیز موزه تا پایان ماه جاری آغاز خواهد شد.
رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران با تاکید بر این مطلب که مزیت‌ها و ظرفیت های گردشگری ایران بی بدیل است، گفت: کشور ما از مزیت‌های نسبی و ظرفیت‌های بی‌بدیلی در حوزه گردشگری برخوردار است که این امکانات و ظرفیت‌ها در منطقه، جزو بهترین و برترین کشورها نیز به شمار می‌رود. بنابراین ما از ظرفیت بسیار خوبی در داخل برخوردار هستیم که می‌توانیم با استفاده از آن ظرفیت‌ها برای رونق گردشگری کشور اقدام کنیم.
توده‌های به‌ هم متصل از ستون‌های سنگی بلند و موازی، دهانه‌های آتشفشانی خاموش، گنبدهای نمکی زیبا، گسل‌ها و چین‌خوردگی‌های عظیم و زیبا. یک‌سو دهانه‌های آتشفشان‌مانندی که از آنها گِل بیرون می‌ریزد و یک سو چشمه‌هایی معدنی با ترکیبات آهکی.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی گفت: افتتاح و بهره‌برداری از چهار اقامتگاه بومگردی این استان در هفته دولت و هفته گردشگری با ۱۷۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، در دستور کار است.
اگر عاشق طبیعت و طبیعت‌گردی هستید یا به مسافرت علاقه دارید حتما در این روزهای گرم که امکان خروج از منزل به‌خاطر گرمای هوا هر روز سخت و سخت‌تر می‌شود، کلافه شده‌اید. برای مسافرت و رهایی از تابستان داغ بهترین مقاصد باید شهرها و مکان‌های خنک باشند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از آغاز عملیات احداث زیرساخت‌های گردشگری آبشار دلفارد (آبشار دره گُلم دخترکش) جیرفت با اعتبار سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خبر داد.
کشورهایی در دنیا وجود دارند که علی‌رغم مساحت بسیار کم گنجینه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی را در خود جای داده‌اند. بنابراین فراموش کردن وجود آن‌ها چندان شایسته به نظر نمی‌رسد.
هم میهن در واکنش به ادعاهای اخیر حجت عبدالملکی نوشت: ما در صنعت گردشگری به هزاردلیل مختلف، توان پرکردن و ارائه خدمات و رقابت با کشورهای منطقه را نداریم. گیریم هتل‌های متعدد هم ساختید، چرخش چگونه قرار است بچرخد؟
همزمان با یکصد و هفدهمین سالگرد نهضت مشروطه، مجموعه اسناد و تصاویر مشروطه در عکسخانه مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان به نمایش گذاشته می‌شود.
یونسکو اعلام کرد؛

ونیز در خطر است

کارشناسان یونسکو توصیه کرده‌اند که ونیز و تالاب آن به فهرست میراث جهانی در خطر اضافه شود زیرا ایتالیا به اندازه کافی برای محافظت از شهر در برابر تأثیر تغییرات آب‌وهوایی و گردشگری انبوه تلاش نکرده است.
معمولاً در شهرهای بزرگ و پررفت‌وآمد دنیا، هتل‌های لوکس و مجللی دیده می‌شود؛ تهران پایتخت کشورمان نیز از این قاعده پیروی می‌کند. مسافرانی که سفر به تهران دارند، انتظار بالایی از هتل‌ها و اقامتگاه‌های این شهر، دارند. در تهران هتل‌های متنوعی وجود دارد، اما ما می‌خواهیم به معرفی یکی از بهترین هتل‌های نوساز تهران، هتل ویستریا تهران بپردازیم.
رشت به عنوان پایتخت استان گیلان، شهری با مردمانی مهمان نواز و طبیعتی بکر و زیبا به همراه کلی جای دیدنی و جذاب است ما در منطقه ای جنگلی قرار دارد. در شمال رشت اما، شهری هست با نام بندر انزلی که صفای خاص خودش را دارد، جاهای دیدنی در این شهر هست که در ایران خاص محسوب می شود مثل تالاب نیلوفر و از همه مهم تر، شهری ساحلی به شمار میرود که مزایای خودش را نسبت به شهر های جنگلی دارد. فرقی نمی کند به رشت می خواهید سفر کنید یا بندر انزلی، ما می خواهیم راهی را به شما معرفی کنیم که ارزان ترین و مطمئن ترین روش برای اجاره ویلا در این دو شهر است.