گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

معاون میراث فرهنگی در آیین تکریم مدیران جدید مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، بر راه‌اندازی سریعتر تالار «رجال عصر پهلوی» در این مجموعه تاکید کرد.
به دنبال واکنش‌های متفاوت از سوی کاربران فضای مجازی پیرامون ماجرای حافظیه شیراز و شیوه مواجهه مسئولان در فارس با این مسئله، روابط عمومی استانداری فارس، اطلاعیه صادر و با ارائه توضیحاتی، برای تبیین افکار عمومی اقدام کرد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو تبیین کرد:

همایش پیاده روی منطقه آزاد ماکو، یک تیر و چند نشان

همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی منطقه آزاد ماکو همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست، نمونه ای از نشاط اجتماعی در جامعه محلی، ایجاد انگیزه و ترویج ورزش های همگانی و صیانت از محیط زیست را در این منطقه به نمایش می گذارد.


وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر از ثبت رکورد بیشترین تعداد گردشگر ماهانه در این کشور خبر داد.
مقامات شهر ونیز در ایتالیا مدعی شدند به منبع رنگ سبز در کانال اصلی این مقصد مهم گردشگری پی برده‌اند.
بر اساس آمار Numbeo در سال ۲۰۲۳ که شاخص هزینه زندگی ۸۴ کشور جهان را بررسی می‌کند، کشور سوئیس، گران‌ترین کشور جهان با شاخص هزینه زندگی ۱۱۴.۲ است. ایران اما با شاخص ۳۵.۲ در رتبه ۶۲ قرار می‌گیرد. کشورهایی چون پاکستان، هند و مصر از ارزان‌ترین کشورهای جهان هستند و به ترتیب شاخص هزینه‌های زندگی ۲۲، ۲۱ و ۱۸ دارند.
به دلیل یک پدیده نجومی و عمود شدن کامل خورشید در مکه، سایه خانه خدا در عربستان ناپدید شد.
روستای بیشه از زیباترین روستاهای لرستان و جاهای دیدنی اطراف دورود می باشد که اکثر ایرانی ها اینجا را با نام آبشار بیشه از زیباترین آبشارهای طبیعی ایران می شناسند.

سفر به شیراز آن‌ هم در اردیبهشت، یکی از برنامه‌های امسالم بود که باید عملی می‌شد. طوری که اگر یک سال دیگر می‌گذشت و من تیک سفر به شیراز را نمی‌زدم حتماً افسردگی شدیدی دامنم را می‌گرفت.
همدان دیار الوند تا بوده به بابای شوریده و بی‌مانند خود افتخار کرده و به دوبیتی‌هایش بالیده است‌. شخصیت نام آشنای این شاعر در کنار آرامگاهش یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری همدان است و سالانه مشتاقان زیادی را به دیدار او می‌کشاند.