صنایع دستی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

زنان و مردان قالی‌باف گاهی با تاسیس یک کارگاه کوچک آموزش قالی‌بافی، سعی در گسترش این هنر و صنعت دارند که ربابه خوشهنجار یکی از این کارآفرینان موفق سمنانی است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان:

هنرمندان با برند شهر جهانی ملیله‌کاری در نمایشگاه اکسپو دُبی شرکت می‌کنند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ میزبان شهر جهانی ملیله‌ زنجان می‌شود گفت: با هماهنگی‌های انجام‌ شده، هنرمندان استان با برند شهر جهانی ملیله‌کاری در نمایشگاه اکسپو دُبی شرکت می‌کنند.
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ولایت فقیه توجه ویژه‌ای به دستبافته زیلو دارند، در خصوص ویژگی‌های این دستبافته گفت: زیلو، بافت سردی دارد و حساسیت‌زا نیست لذا پوست آدمی در برخورد با زیلو آرام می‌شود و گرمای مردمان یزد را منتقل می‌کند.
ناصر خسرو جهانگرد و فیلسوف بزرگ فارسی زبان ۱۰۰۰ سال قبل از زیلو که امروز دستبافته جهانی میبدی ها در استان یزد است، یاد کرده است.

اولین نمونه از مخمل هفت‌رنگ در گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری بافته شد. بافت این نوع مخمل که به دوره صفوی تعلق دارد، در ایران منقرض شده است.

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی؛

ضرغامی برای توسعه صادرات فرش دستی برنامه‌ای نداده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در برنامه های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و در بخش صنایع دستی صرفا از سیاست جدایی فرش دستباف و صنایع دستی انتقاد شده است و برنامه‌ای برای تولیدات و افزایش صادرات این هنر صنعت ارزشمند تبیین نشده است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی خبر داد:

معرفی میراث‌ ایران در اکسپوی دوبی

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی گفت: ظرفیت‌های جذاب و منحصر به‌فرد میراث‌فرهنگی، طبیعی و ناملموس، زیرساخت‌های گردشگری همچنین دست‌ساخته‌های غنی و سنتی صنایع‌دستی ایران در اکسپوی دوبی معرفی و نمایش داده می‌شود.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردکان از راه‌اندازی کارگاه صنایع‌دستی در کاروانسرای رشتی عقدا با همکاری بخشداری خبر داد.

یکی از صنایع دستی بسیار ارزشمند، ظریف و هنرمندانه زنجانی ها، ملیله است که جزو اصیل ترین صنایع دستی کشور محسوب می شود.
یک پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی فرش و گلیم؛

گلیم‌های بافته شده در تالش در آلمان هم فروخته می‌شود

پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی فرش و گلیم در تالش با بیان اینکه گلیم‌های بافته شده این شهرستان توسط یکی از اقوام در آلمان هم فروخته می‌شود، گفت: به نظر می‌رسد برپایی نمایشگاه گلیم و فرش تالش در دیگر کشورها می‌تواند ارزآوری خوبی برای بافندگان گلیم تالش داشته باشد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان:

هنرمند زنجانی در جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی خوش درخشید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه هنرمند زنجانی در جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی خوش درخشید گفت: در رشته ملیله ­کاری استاد ابوالفضل ثبوتی به‌عنوان یکی از پنج استاد پیشکسوت برتر کشور در جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی ایران معرفی شد.
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان:

12 اثر هنرمندان صنایع‌دستی زنجان به جشنواره بین‌المللی ایران راه یافت

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: 12 اثر هنرمندان صنایع‌دستی استان به جشنواره بین‌المللی ایران راه یافت.
آیین افتتاحیه و معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی نقش تن پوش روز سه شنبه ۱۲ مردادماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

عضو هیات‌علمی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری معتقد است: آرامگاه و مسجد «شاه یوسف گردیزی» در منطقه پنجاب پاکستان نمایشگاه بسیار زیبایی از کاشی‌کاری ایرانی است.