صنایع دستی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی خبر داد:

معرفی میراث‌ ایران در اکسپوی دوبی

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی گفت: ظرفیت‌های جذاب و منحصر به‌فرد میراث‌فرهنگی، طبیعی و ناملموس، زیرساخت‌های گردشگری همچنین دست‌ساخته‌های غنی و سنتی صنایع‌دستی ایران در اکسپوی دوبی معرفی و نمایش داده می‌شود.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردکان از راه‌اندازی کارگاه صنایع‌دستی در کاروانسرای رشتی عقدا با همکاری بخشداری خبر داد.

یکی از صنایع دستی بسیار ارزشمند، ظریف و هنرمندانه زنجانی ها، ملیله است که جزو اصیل ترین صنایع دستی کشور محسوب می شود.
یک پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی فرش و گلیم؛

گلیم‌های بافته شده در تالش در آلمان هم فروخته می‌شود

پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی فرش و گلیم در تالش با بیان اینکه گلیم‌های بافته شده این شهرستان توسط یکی از اقوام در آلمان هم فروخته می‌شود، گفت: به نظر می‌رسد برپایی نمایشگاه گلیم و فرش تالش در دیگر کشورها می‌تواند ارزآوری خوبی برای بافندگان گلیم تالش داشته باشد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان:

هنرمند زنجانی در جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی خوش درخشید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه هنرمند زنجانی در جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی خوش درخشید گفت: در رشته ملیله ­کاری استاد ابوالفضل ثبوتی به‌عنوان یکی از پنج استاد پیشکسوت برتر کشور در جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی ایران معرفی شد.
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان:

12 اثر هنرمندان صنایع‌دستی زنجان به جشنواره بین‌المللی ایران راه یافت

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: 12 اثر هنرمندان صنایع‌دستی استان به جشنواره بین‌المللی ایران راه یافت.
آیین افتتاحیه و معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی نقش تن پوش روز سه شنبه ۱۲ مردادماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

عضو هیات‌علمی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری معتقد است: آرامگاه و مسجد «شاه یوسف گردیزی» در منطقه پنجاب پاکستان نمایشگاه بسیار زیبایی از کاشی‌کاری ایرانی است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تزریق ۷ هزار میلیارد تومانی جدا از بودجه مصوب، به دو حوزه گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد.

بافندگی سنتی، فن و هنر تنیدن و گره زدن الیاف به منظور تهیه منسوجات است، هنری که 444 نفر از زنان در ماسوله در آن فعالیت دارند و کیفیت محصولاتشان به‌قدری است که بیش از 7 هزار نفر در فضای مجازی بافته‌هایشان را دنبال می‌کنند..
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از توسعه صنایع دستی استان به صورت دانش بنیان‌ با ایجاد خانه‌های خلاق صنایع دستی خبر داد.

نمایشگاه «۵۰ سال هنر فلزکاری» با آثاری از هنرمندان فقید، پیشکسوت و معاصر رشته قلمزنی در پژوهشکده هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گشایش یافت.
دست‌بافته‌های منحصربه‌فرد مردمان خراسان شمالی به‌عنوان هنری وصف‌ناپذیر مطرح است که نمادهای اشتیاقی و ذوق و احساس آنان نسبت به طبیعت و تاریخ قومی و فرهنگی را در خود جای داده است و نقش‌های بافته‌شده نشان از عظمت فرهنگ، هنر، باورها، آداب‌ورسوم، و تاریخ پر فراز و نشیب این دیار را با خود به یدک می‌کشد.