مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین خبر داد؛

ثبت هفته خوشنویسی قزوین درتقویم رویدادهای ملی گردشگری

با هدف حفاظت و پاسداشت هنر خوشنویسی و معرفی این ظرفیت به گردشگران «هفته خوشنویسی قزوین» در تقویم رویدادهای ملی گردشگری به‌ثبت رسید.
تصویر ثبت هفته خوشنویسی قزوین درتقویم رویدادهای ملی گردشگری

به گزارش سایت خبری پرسون، از قزوین؛ علیرضا خزائلی روز چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ با بیان اینکه با ثبت این رویداد تا کنون هفت رویداد در تقویم ملی رویدادهای گردشگری به‌ثبت رسیده‌است، گفت: شهر قزوین از دیرباز مهد پرورش بزرگان خوشنویسی کشور بوده و شاگردان زیادی نیز نزد اساتید نامی در این شهر آموزش دیده و پرچم هنر را در این خطه برافراشته‌اند و به همین دلیل قزوین از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی فرهنگی کشور به‌عنوان پایتخت خوشنویسی ایران نام‌ گرفته‌‌است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین افزود: همچنین استان قزوین میزبان دوسالانه خوشنویسی کشور به‌دبیری اداره‌کل فرهنگ و ارشاداسلامی است و موزه خوشنویسی قزوین نیز با نمایش آثار هنرمندان برجسته خوشنویسی قزوین و ایران در کاخ‌موزه چهلستون قزوین دایر و میزبان گردشگران بی‌شماری در همه ایام سال است.
خزائلی اظهار کرد: به‌‍منظور حفاظت و صیانت از این میراث ناملموس ارزشمند استان هفته خوشنویسی قزوین که هرساله با اجرای اقداماتی نظیر ‏برگزاری نمایشگاه‌های متعدد خوشنویسی، تقدیر از هنرمندان و پیشکسوتان این حوزه و… در مهرماه برگزار می‌شود در فهرست رویدادهای ملی گردشگری به‌ثبت رسیده که می‌تواند نقش موثری در معرفی شایسته این ظرفیت و جذب بیشتر گردشگران داشته باشد.
او یادآور شد: پیش از این نیز رویدادهایی چون جشن فندق، جشن سماق، شور زرآباد، سوگواری زنانه حسینیه آقاسیدجمال، مراسم سوم امام و آیین سمنوپزان در این تقویم ثبت شده است.

693281

مطالب مرتبط