هزار هنرمند صنایع‌ دستی اصفهان بیمه می‌شوند

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از بیمه شدن هزار هنرمند صنایع‌دستی استان خبر داد.
تصویر هزار هنرمند صنایع‌ دستی اصفهان بیمه می‌شوند

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، نوراله عبداللهی روز یکشنبه افزود: با پیگیری وزیر میراث فرهنگی و به دستور رئیس جمهور شهید و موافقت سازمان برنامه‌ و بودجه هشت هزار نفر از شاغلان صنایع‌ دستیِ شناسه‌دار کشور بیمه شدند که از این تعداد بیشترین سهم به تعداد یکهزار نفر معادل ۱۲/۵ درصد از کل متقاضیان بیمه، به استان اصفهان اختصاص دارد.

وی ادامه داد: پس از اعلام به متقاضیان معرفی‌ شده و ارائه مدارک لازم از جمله مجوز میراث فرهنگی و کارت‌های مهارت فنی و حرفه‌ای و نیز احراز شرایط قانونی نسبت به بررسی وضعیت هنرمندان و معرفی آنها برای انجام معاینات پزشکی افدام خواهد شد.

عبداللهی ادامه داد: به این ترتیب پرونده هنرمندان بصورت ماهانه برای درج مجوز در سیستم مکانیزه به اداره کل امور بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی ارسال خواهد شد تا زمینه انعقاد قرارداد بیمه شاغلان صنایع‌ دستی توسط واحدهای اجرایی فراهم شود.

از ۶۰۲ رشته صنایع دستی در دنیا شناسایی شده ۲۹۹ مورد آن مربوط به ایران و از این تعداد ۲۰۰ رشته مربوط به استان تاریخی و هنرپرور اصفهان است.

بیش از ۷۰ هزار هنرمند صنایع دستی در این استان فعالیت می‌کنند که در چهار سال گذشته ۴۰ هزار نفر از آنها شناسایی و شناسنامه‌دار شده‌اند.

منبع: ایرنا

681078