صنایع دستی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

یک مسئول در استانداری فارس اعلام کرد:

ثبت ملی ۵ تابلوی نقاشی در شیراز

مدیرکل فرهنگی معاونت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس اعلام کرد که ۵ اثر منقول فرهنگی تاریخی شهر شیراز(تابلو نقاشی) در فهرست آثار ملی ثبت شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به وجود صنایع‌دستی سفالی هفت هزار ساله یافت شده از محوطه تاریخی اسماعیل‌آباد ساوجبلاغ در البرز، گفت: محوطه تاریخی اسماعیل‌آباد یا موشه‌لان تپه مربوط به دوران مس و سنگ است که حدود هفت هزار سال قدمت دارد.
روز جهانی صنایع‌دستی؛

صنایع دستی ملایر پیشران گردشگری

امروز به واسطه درخشش صنایع دستی، شاهد حضور گردشگران در شهرستان ملایر به بهانه هنر صنایع دستی هستیم و شعار "صنایع دستی، پیشران گردشگری" در ملایر بیش از هر شهری محقق شده و در حال رشد است.
جلالی گفت: در برنامه ششم حرفی از صنایع‌دستی نیست، اما به یمن توجه مقام معظم رهبری در برنامه هفتم فصل جداگانه‌ای به صنایع‌دستی اختصاص پیدا کرد.
همزمان با روز جهانی صنایع‌دستی؛

رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی به اردبیل سفر می‌کند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: همزمان با روز جهانی صنایع‌دستی در ۲۰ خرداد رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی به اردبیل سفر می‌کند.
شهر خوی در شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی وزارت میراث فرهنگی ،صنایع دستی و کردشگری به عنوان شهر قالی ریز ماهی انتخاب شد.
رویداد «خیال‌انگیز» با نمایش ۳۲ تخته فرش و ۳ قطعه پرده قلم کار متعلق به دوران صفویه و پهلوی توسط ابوالفضل غیبی در موزه ملی فرش افتتاح شد.

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور گفت: رونق کسب‌وکار و اقتصاد هنر مسئله دیگری است که در وزارتخانه به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است تا از این طریق بتوانیم علاوه بر زنده نگه‌داشتن هنر در عرصه‌های مختلف، قدردان تلاش‌ها، ممارست و زحمات ارزشمند هنرمندان باشیم.
مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند از حضور هنرمندان عرصه صنایع دستی در هفدهمین نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و اقوام ایرانی که در استان اصفهان در حال برگزاری است، خبر داد.

استاد مهدی شمسعلی، هنرمند زری بافی به دلیل شکستگی پا در بخش جراحی بیمارستان امین اصفهان بستری است و در شرایط جسمی خوبی قرار ندارد. طبق اخبار رسیده از طرف فرزند استاد، او تا ساعتی دیگر جراحی سختی خواهد داشت و پزشکان احتمال سلامت او را ۵۰ درصد اعلام کرده‌اند.
با گذشت زمان، پادشاهان و سلاطین با پایان یافتن سلطنتشان در صفحات تاریخ محو شدند و تنها گنجینه جواهرات گرانبهای خود را به جا گذاشتند که از آنها برای زینت دادن و نمایش ثروت خود استفاده می ک
شیرینی‌های سنتی نوروز، شناسنامه و هویت فرهنگی هر استان است که با گذشت زمان برخی از آن‌ها منقرض، برخی دیگر به عنوان میراث ناملموس ثبت ملی شده و برخی هم به خارج از کشور صادر می‌شود.