صنایع دستی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

می‌دانستید مهم‌­ترین و محبوب‌­ترین فعالیت برای گردشگران بین‌المللی هنگام مسافرت به ایران خرید صنایع‌دستی است. گردشگران یک سوم کل هزینه سفر خود را برای خرید صنایع‌دستی ایرانی صرف می­‌کنند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خبر داد؛

تجهیز کارگاه‌های آموزش تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از تجهیز و راه‌اندازی کارگاه تخصصی آموزش تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی استان با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال خبر داد.


معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به موج چهارم کرونا، گفت: از معاونان صنایع‌دستی در تمام استانها می‌خواهم نمایشگاه ملی مجازی صنایع‌دستی را خیلی جدی بگیرند و با تشویق هنرمندان و صنعتگران و تبلیغات در فضای رسانه‌ای از ظرفیت‌های فروش آنلاین استفاده کنند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان چهرمحال و بختیاری:

تکمیل موزه چهارمحال و بختیاری نیازمند ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل و بهره‌برداری از طرح موزه بزرگ این استان حداقل به ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

از سوغات استان مرکزی :

"گیوه" سرآمد صنایع دستی کشور

گیوه نوعی پاپوش سنتی ایرانی است که بخش رویه آن با الیاف پنبه ای بافته می شود و زیره آن نیز از چرم است که بیشتر در فصول گرم و خنک مصرف داشته است، گیوه استان مرکزی سرآمد صنایع دستی استان و از مطرح ترین گیوه های کشور است.

اگر از این صنعت حمایت نگردد و امتیازاتی برای بافنده ها و صاحبان کارگاههای تولیدی قایل نشوند به جرات می توانیم بگوییم تا 20 سال دیگر، تولید فرش دستباف بیجار نایاب می گردد چون دیگر بافنده ای برای این کار وجود نخواهد داشت.

گفت‌وگویی با سیاوش ستاری سازنده عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی مردان نمکی

مردان نمکی با خیمه‌شب‌بازی معرفی می‌‎شوند / ۳۰۰ اجرای عروسکی در روستاهایی که تلویزیون نیست

خیمه‌شب‌بازی که در سال‌های اخیر با نام نمایش عروسکی شناخته ‌شده و بیشتر برای کودکان به کار می‌رود، در زمان قدیم اعتبار ویژه‌ای داشت و در اصل نمایشی کمدی و انتقادآمیز بود که در خانه‌های اشراف و آن‌ هم در برنامه‌های مخصوصی از قبیل عروسی‌ها، مولودی‌ها و جشن‌های برگزار می‌شد.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی خبر داد؛

انتشار فراخوان عمومی برای مسابقه طراحی معماری بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی گفت: فراخوان عمومی مسابقه طراحی معماری بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی در سراسر کشور و با هدف طراحی مجموعه‌ای یکپارچه بر اساس اقلیم‌های مختلف کشور منتشر شد.
به همت اداره کل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تهران؛

کمپین «من صنایع‌دستی عیدی می‌دهم» برای نوروز 1400 راه‌اندازی شد

مدیر کل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تهران گفت: به منظور حمایت از عرضه تولیدات 10 هزار هنرمند صنایع‌دستی و همچنین ترویج صنایع‌دستی به عنوان یک کالای کاملا کاربردی در زندگی روزمره؛ کمپین «من صنایع‌دستی عیدی می‌دهم» در نوروز 1400 راه‌اندازی شده است.
نشست اعضای دفتر تبلیغات هوشمندانه و مشارکت‌های مردمی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با جمعی از تشکل‌های فعال مردم‌نهاد به‌منظور فرهنگ‌سازی عمومی، آگاهی‌بخشی و پیشگیری برای مبارزه با قاچاق صنایع‌دستی و آثار تاریخی برگزار شد.

مدیرکل دفتر توسعه و ترویج صنایع‌دستی کشور با حضور در البرز با اشاره به توانمند‌ی‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان و همت سر‌پرست معاونت صنایع‌دستی گفت: «لزوم راه‌اندازی تشکل حرفه‌ای هنر‌مند‌ان حوزه صنایع‌دستی به منظور ایجاد سازو‌کار حمایتی و تقویت بنیان‌های مجموعه در اولویت امور قرار گرفته است.»

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: پخت نان چاپاتی، مختص پذیرایی ترکمن‌های شهرستان راز و جرگلان در آیین‌های مختلف، مستندسازی و در فهرست آثار ملی (میراث معنوی) کشور قرار گرفته است.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور از یک سماور و ظروف ورشوسازی با قدمت حدود ۸۰ ساله در غرفه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان رونمایی کرد.