میراث فرهنگی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد از آغاز عملیات مرمت تکیه تاریخی میرفندرکسی توسط سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان خبر داد.
مسوول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درمیان از آغاز مرمت بخشی از قلعه تاریخی فورگ در این روستای هدف گردشگری شهرستان خبر داد.
"اولین پل معلق روی آب خاورمیانه" عنوان پروژه‌ای بود که پاییز سال گذشته مسئولین وقت میراث فرهنگی کرمانشاه خبر از آغاز عملیات اجرایی آن در آینده‌ای نزدیک دادند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از راه‌اندازی ۱۵ کارگاه مرمتی از محل اعتبارات ملی تا چند روز آینده در این استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ کارگاه مرمتی فعال شده است.
سرقت از موزه بریتانیا و در عین حال امتناع این موزه از بازگرداندن آثار مورد بحث به کشورهای مبدأ به بهانه امنیتی، رسوایی بزرگی را برای یکی از عظیم‌ترین و غنی‌ترین موزه‌های جهان ایجاد کرده است.
ارزیاب یونسکو که برای ارزیابی پرونده منظر تاریخی هگمتانه تا همدان در ایران حضور دارد، گفت: قبل از سفرم به همدان، پرونده را مطالعه کردم و معتقدم ظرفیت زیادی برای ثبت جهانی دارد و بر اساس مشاهده‌ای که داشتم، ثبت جهانی آن شدنی است.
روایت خدمت، دو سال با دولت مردمی؛

ثبت ۱۸۰۰ اثر در فهرست ملی؛ راه‌اندازی ۵۳ موزه

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طی دو سال اول دولت سیزدهم در مجموع ۱۸۰۰ اثر منقول، غیرمنقول، طبیعی و ناملموس را در فهرست آثار ملی ثبت کرده است.
سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت:

فاز اول مرمت عمارت میرزا خلیل به اتمام رسید

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت گفت: در آخرین روز مردادماه ۱۴۰۲، با تحویل موقت پروژه، فاز نخست مرمت عمارت میرزا خلیل به اتمام رسید و فاز دوم در دست اقدام می باشد.
حمام‌های سنتی موجود در اردبیل به بلندای تاریخی از صفویه تا قاجاریه، در واقع برگی از دفتر پربار تاریخ، فرهنگ و معماری این دیار بوده و اماکن در عصر امروز به یکی از دیدنی‌ترین وجذاب‌ترین مکان‌ها برای گردشگران تبدیل شده است.
این روزها که زوار اربعین حسینی برای رسیدن به اجتماع بزرگ حسینیان در کربلای معلا، دل به جاده های منتهی به این خاک مقدس زده‌اند، یکی از قدیمی‌ترین و باستانی‌ترین گذرگاه های تاریخی دنیا بر سر راه بخشی از زوار قرار گرفته است.
باستان‌شناسان با کاوش در شهر باستانی «پمپئی» به اکتشاف جدیدی دست پیدا کردند که جزئیات بیشتری درباره زندگی برده‌های این شهر را آشکار می‌کند.
مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران از راه‌اندازی «نگارکده نیاوران» با هدف نمایش آثار فاخر گنجینه‌های نیاوران و همچنین آثار هنرمندان معاصر و جوان در این مجموعه خبر داد.