میراث فرهنگی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

پس از برگشت دادن و به تاخیر انداختن بررسی پرونده «منظر فرهنگی ماسوله» در یونسکو به دلیل ایرادهای واردشده به محتوا و مستندات آن، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تازه‌ترین وضعیت این پرونده ایران در یونسکو را اعلام کرد.
سخنگوی دولت از تصویب طرح تشویقی دولت در حوزه فرهنگی و گردشگری خبر داد و گفت: هزینه‌های نهادهای دولتی و عمومی و اشخاص در زمینه ساخت اماکن فرهنگی، هنری و گردشگری به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود.
فرصت یونسکو به ایران برای رفع نواقص؛

پرونده «ماسوله» از یونسکو برگشت خورد

«منظر فرهنگی ماسوله» با مخالفت ایکوموس، رأی یونسکو را برای ثبت جهانی نگرفت و برگشت خورد و فرصت دیگری به ایران داده شد تا نواقص این پرونده رفع شود.
سرپرست اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از ثبت شش کاروانسرای استان یزد در فهرست میراث جهانی یونسکو خبر داد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با هدف توسعه همه‌جانبه، بنای تاریخی محل اقامت مقام معظم رهبری در ایرانشهر مرمت خواهد شد.
کاروانسرای «سعدالسلطنه» قزوین به عنوان اولین اثر جهانی استان در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.
کارشناس میراث فرهنگی حاضر در اجلاس یونسکو با تشریح علت الحاق نشدن جنگل دیزمار به پرونده ثبتی جنگل‌های هیرکانی گفت: به پیشنهاد یونسکو، این جنگل در قالب پرونده جنگل ارسباران ارائه خواهد شد.
مدیر پایگاه ری مطرح کرد؛

توضیحات مهم درباره خشک شدن «چشمه علی»

مدیر پایگاه میراث ملی ری درباره دلایل احتمالی خشک شدن چشمه علی و اقداماتی که تاکنون برای رفع آن انجام شده است، توضیحاتی داد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خبر داد:

انجام کاوش محوطه عصر مفرغ در شهرستان سقز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: دومین فصل کاوش باستان‌شناسی محوطه چالی در شهرستان سقز توسط هیات کارشناسی به سرپرستی ذبیح‌اله بختیاری و کارشناس باستان‌شناسی این شهرستان با مجوز رسمی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آغاز شده است.