یزد

تصاویری از دبیرخانه ملی همکلاسی آسمانی در یزد منتشر شد در این گزارش تصویر سکه ای ۵ریالی آغشته به خون شهید به نمایش گذاشته شده است.
نماینده شورای شهر منطقه دو شهرداری یزد با بیان اینکه روند آزادسازی و طرح تعریض شهری به صورت بی وقفه در حال اجرا است گفت: طرح آزادسازی معابر شهری و تخریب ملک‌های مزاحم با هدف تأمین رفاه شهروندان و رفع گره‌های ترافیکی انجام می شود.
رییس اداره کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان خبر داد؛

استقبال بیش از ۴۱ هزار دانش آموز از اولین جشنواره هنر قرآنی دانش یزد

رییس اداره کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان یزد از استقبال بیش از ۴۱ هزار دانش آموز از این جشنواره خبر داد و اظهار داشت: نزدیک به  ۱۹هزار نفر در رشته های آوایی و نزدیک به ۲۲ هزار نفر در رشته های ادبی هنری ثبت نام و با یکدیگر به رقابت پرداختند که با توجه به شرایط کرونایی آمار بسیار خوبی است.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی عنوان کرد؛

کمک بلاعوض ۴۴۰ میلیاردی به کشاورزان یزدی

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گفت: دولت ۴۴۰میلیارد ریال کمک بلاعوض جهت اجرای طرح‌های آبیاری نوین در سال گذشته به کشاورزان یزد پرداخت کرد.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد مطرح کرد:

سفر کرونای انگلیسی به ۸ شهرستان یزد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: تاکنون کرونای جهش یافته در شهرستان های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه، خاتم، تفت، مهریز و اشکذر به ثبت رسیده است.
معاون فنی مرکز بهداشت استان:

واکسیناسیون بیماران خاص در یزد آغاز شد

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: واکسیناسیون کرونا جهت بیماران خاص در بیمارستان شاه ولی، جنب دانشگاه آزاد از ۱۵ فروردین تا ۱۹ از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ انجام می شود.
رییس صمت استان یزد مطرح کرد؛

توزیع ۲برابری مرغ نسبت به نیاز بازار

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به اینکه توزیع مرغ در بازار یزد در برخی روزهای تعطیل به 150 تن در روز نیز رسیده است، گفت: این میزان تقریبا دو برابر نیاز بازار یزد است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برنامه های حوزه عمرانی در جهت تحقق شعار سال را پشتیبانی از تولید مسکن و مانع زدایی ها در این مسیر، اجرای پروژه های زیرساختی راه، آب، برق و گاز در حمایت و پشتیبانی از تولید، بررسی فرآیندهای صدور مجوز ساخت و ساز و تسهیلگری در واگذاری زمین عنوان کرد.
ناصری با اشاره به اینکه برخی صنایع نمی توانند تسهیلات بانکی دریافت کنند، افزود: شهرک های صنعتی و سازمان صمت می توانند یک صندوق تشکیل دهند و از این محل صنایع دارای شرایط خاص را پشتیبانی کنند.
در حالی که کویر جزو اماکن عمومی محسوب شده و ورود به آن رایگان است اما گزارش‌های مردمی نشان می دهد اخیرا برخی افراد در ورودی کویر از گردشگران ورودیه بازدید دریافت میکنند.
در عملیات پلیس یزد اتفاق افتاد؛

توقف خروج 17 تن مرغ زنده گوشتی از استان یزد

جانشین انتظامی استان یزد از عملیات پلیس در جلوگیری از خروج غیرقانونی 17هزار و 500 کیلو مرغ زنده گوشتی خارج از شبکه توزیع از استان خبر داد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: انتخابات در پیش است و دشمن از هم‌اکنون به دنبال تبلیغات برای بدبین کردن مردم است بنابراین مردم باید دشمن شناسی را مدنظر قرار دهند.
یزدی ها از دیرباز به تغذیه مناسب و مفید اهمیت داده و از غذاهایی استفاده می کردند که از ارزش غذایی بالایی برخوردار بوده و بیشتر مواد اولیه آن را ویتامین ها و مواد آلی دارای آهن، کلسیم و... تشکیل می دادند هر چند امروز نسل جدید کمتر از این غذاها بهره برده و متاسفانه فست فودها را جایگزین نمودند اما هنوز هم طرفداران غذاهای سنتی در یزد وجود داشته و به طبخ و خوردن این نوع غذاها مبادرت می ورزند.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اشکذر گفت: یک مرد 40 ساله در منطقه فیروزآباد این شهرستان مفقود شده بود که پس از 2 روز تلاش و 21 ساعت عملیات جستجو و نجات توسط نیروهای امدادی و مردمی پیکر بی جان وی پیدا شد.
غلامعلی دهشیری در دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در 10 سال گذشته بر مسائل اقتصادی و معیشت مردم گفت: در سالی که گذشت دستگاه قضایی استان در حوزه حمایت از اشتغال و تولید اهتمام ویژه ای داشت.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد:

تاکنون 560 فقره پرونده تخلف در طرح نظارتی نوروز 1400 تشکیل شده است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از 8164 مورد بازرسی و تشکیل 560 فقره پرونده به ارزش بیش از 1 میلیارد و 700 میلیون تومان در طرح نظارتی نوروز 1400 تاکنون خبر داد.
رییس سازمان صمت استان یزد ادعا کرد؛

کنترل فروش مرغ تا رسیدن به دست مصرف کننده

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: در هر مرکز توزیع ، یک بازرس از سازمان حضور دارد که بحث کنترل فروش مرغ تا رسیدن به دست مصرف کننده را به طور کامل پیگیری می کند.
با افزایش بستری بیماران مشکوک به کرونا؛

یزد به استقبال پیک چهارم کرونا می رود

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد روند بستری بیماران مشکوک به کرونا در یزد نسبت به روز نخست فروردین افزایشی است و یزد در آستانه ورود به پیک چهارم کرونا قرار دارد.